[PC] Elemental: War Of Magic

Thảo luận trong 'Tin tức - Giới thiệu - Thảo luận chung về game' bắt đầu bởi death_evil_91, 24/8/10.

  1. JediDarkLord

    JediDarkLord Dante, the strongest Demon Slayer Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    6/4/06
    Bài viết:
    14,159
    Nơi ở:
    Chaos of The Force
    ^
    đang down mà chị kron làm nản quá T_T
     
  2. Kronpas1997

    Kronpas1997 Baldur's Gate Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    5/9/02
    Bài viết:
    30,828
    Mới chơi tí campaign thôi, nhưng rút ra được vài kết luận tương đối giống với cái ILSATS quote ở trên:

    1, Đồ hoạ: đồ hoạ game dùng cell-shading, khá đẹp, nhưng lại thất bại khi lên hình: cả world map và tactics map đều rất đơn điệu, kéo unitscale lên HUGE cũng không phủ kín bản đồ hơn là bao nhiêu. Bản đồ là cảnh sa mạc thật, nhưng vô số game làm sa mạc vẫn rất đẹp, rất sinh động chứ cái game này nhìn ngán ngẩm quá. Vậy mà cái game này rất nặng, kéo full all (AA AF etc.) chỉ còn 45 FPS, cấu hình i5 750, EVGA 460 =\

    2. Unit animation: kém kém kém kém kém kém. Thử double click để move lính từ ô này sang ô khác là biết ngay.

    Sound: tệ, sound ngoài map và sound in combat ko khác nhau là mấy, chầm chậm, đều đều và đơn điệu.

    3. Gameplay: nản. KHÔNG HỀ CÓ TUT. Không có giải thích stats. Không có giải thích về rule của game. Người nào ko quen chơi game chiến thuật chơi phải game này chắc chết ngắc. Các yếu tố chiến thuật không rõ ràng và rối rắm, ví dụ như không chỉ rõ ảnh hưởng của địa hình, unit tự động move khi sang turn nếu đã queue target/destination cần đi trong nhiều turn, nhưng lại move TRƯỚC khi người chơi manual move, khó chịu v-c-l. Rất dễ mis-click khiến unit move lung tung trong khi lại không có gì đánh dấu unit nào đã move, unit nào chưa move, và move queue ra sao trên map.
     
  3. Lâm-9p

    Lâm-9p Chình Tái Moderator Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    30/5/05
    Bài viết:
    4,915
    Nơi ở:
    Hà Nội
    Hik cái pass để giải nén cái này là gì thế bạn ::(

    P's : mình dùng link 1-4 của hotfile lần trước mà bi h nó bị xóa mất rồi, chắc là pass của cái mớ đấy cơ bạn à
     
    Chỉnh sửa cuối: 25/8/10
  4. necroziel

    necroziel Mr & Ms Pac-Man

    Tham gia ngày:
    9/7/04
    Bài viết:
    193
    ko khoái game này lắm mặc dù rất thích galactic civilization
     
  5. GrnLeaf

    GrnLeaf Mr & Ms Pac-Man

    Tham gia ngày:
    19/4/10
    Bài viết:
    276
    Nơi ở:
    đâu ?
    Bạn tải mấy cái này về rồi ghép lại giải nén, mình không có account nên phải chia nhỏ ra :-s, Đây là part 5 của mấy link trang đầu :

    http://www.mediafire.com/download.php?m749l6hjfv869l5
    http://www.mediafire.com/download.php?25szc2dxfoen6rl
    http://www.mediafire.com/download.php?w0jpj3pzszxptkp
    http://www.mediafire.com/download.php?762iifzw02z61fu

    Pass giải nén của cái đống link trang đầu là : www.downloadbox.org
     
  6. just_black

    just_black Donkey Kong

    Tham gia ngày:
    31/5/09
    Bài viết:
    376
    Nơi ở:
    Somewhere out there
    Update 1.05
    http://hotfile.com/dl/64578411/f66c7b3/Elemental.War.of.Magic.v1.05.Update-SKIDROW.rar.html

    Mã:
    #
    S   K   i   D   R   O   W
    #
     
    #
    T H E   L E A D i N G   F O R C E
    #
     
    #
    proudly presents
    #
    Elemental: War of Magic v1.05 Update
    #
     
    #
    RELEASE DATE : 25-08-2010           PROTECTION : Stardock Activation
    #
    GAME TYPE    : Strategy             DISKS      : CRACKED UPDATE
    #
     
    #
    Release Notes:
    #
     
    #
    The Skid Rowdies are looking new blood to fill up the ranks.
    #
    We're a professional team of dedicated sceners with big mark
    #
    under sceners. We believe on the ground idealism of the root
    #
    of the real old school scene. We do all this for fun and
    #
    nothing else. We don't earn anything on our hobby, as we do
    #
    this for the competition and the heart of what got the scene
    #
    started in the mid eighties.
    #
     
    #
    If you think you got something to offer, then don't hold back
    #
    on contacting us as soon as possible.
    #
     
    #
    twice the fun   / double the trouble
    #
     
    #
    On with the update release information:
    #
     
    #
    Elemental: War of Magic v1.05 Update
    #
     
    #
    Gameplay / Balance
    #
     
    #
    - Several new spells added
    #
     
    #
    - Boats will no longer disband due to desertion
    #
     
    #
    - Absolute elimination of duplicate NPCs
    #
     
    #
    - Vigilant Demon now has mana
    #
     
    #
    - Combat Speed can only be increased 0.25 per level
    #
     
    #
    - Shop values for weapons lowered
    #
     
    #
    - Elementium description added
    #
     
    #
    - Outposts and such now provide +HP to units stationed
    #
     
    #
    - Fewer resources are spawned at the start of the game
    #
     
    #
    - Summoning spellbook no longer available at start
    #
     
    #
    - Tech trees can now reach level 5 notable locations and quest
    #
    locations
    #
     
    #
    - Fixed issue that would prevent people from completing the
    #
    Old Enchanter quest (a.k.a. the midnight stone quest); it
    #
    wasn't checking the items of the unit that reached the quest
    #
    destination, rather those of the unit that started the
    #
    quest, which could be a different unit.
    #
     
    #
    - Random quest locations should no longer spawn on hills.
    #
     
    #
    - Snathi now has a new, non-Drake leader
    #
     
    #
    AI
    #
     
    #
    - AI manages ships better
    #
     
    #
    - AI Sovereigns spouse will seek the safety of a friendly
    #
    settlement rather than travel with their spouse
    #
     
    #
    - AI more effective in establishing strong armies prior to
    #
    going on the offensive
    #
     
    #
    - AI better at determining whether it is in their best
    #
    interests to declare war
    #
     
    #
    - AI will notify player of tiles they should be using and how
    #
    to use them.
    #
     
    #
    - Janusk provides a lot more useful information
    #
     
    #
    - AI difficulty levels tweaked for more challenge at higher
    #
    levels
    #
     
    #
    - AI tweaks to XML
    #
     
    #
    Battles
    #
     
    #
    - Added "Auto-Move Camera in Tactical" which is OFF by default
    #
     
    #
    - Clarified some language for the hurl boulder spells (that it
    #
    does non-defendable damage).
    #
     
    #
    - Auto resolve draws will now favor the defender.
    #
     
    #
    - Added message boxes to tactical battles when action points
    #
    are too low to do some action.
    #
     
    #
    - Added the ability to bring message boxes up as forced popups
    #
    (always on top).
    #
     
    #
    - Added checks in auto resolve to be sure a unit can counter
    #
    attack and its target can be counter attacked.
    #
     
    #
    - Added more robust checks to see if tactical actions can be
    #
    done.
    #
     
    #
    - The tactical action check will now return a string if the
    #
    action cannot be done.
    #
     
    #
    - Casting a spell will now properly check action points for
    #
    special abilities and ranged attacks.
    #
     
    #
    - Moved the logic to refresh troop numbers to happen when a
    #
    unit's health changes.
    #
     
    #
    - Updating troop numbers should now be a bit more logical.
    #
     
    #
    - A unit's max health is now properly based on the maximum
    #
    amount of troops they have (not their current troop number).
    #
     
    #
    - In tactical battles units that have no spell can no longer
    #
    open the spellbook.
    #
     
    #
    - Fixed a few temporary cursors in tactical battles.
    #
     
    #
    - Added sound effects to all the spells that were using
    #
    FlameBurst1 (which doesn't exist)
    #
     
    #
    - Added the IsSpecialAbility tag to SpellDefs. Enabling this
    #
    makes the spell cost 1 ap instead of 2 ap to use
    #
     
    #
    - Updated all the core ability spell defs with the
    #
    IsSpecialAbility tag.
    #
     
    #
    - Casting spells in tactical battles costs 2 action points now
    #
     
    #
    - Using special abilities in tactical battles costs 1 action
    #
    point now.
    #
     
    #
    - Shooting a ranged weapon in tactical battles cost 2 action
    #
    points now.
    #
     
    #
    - The tooltip for a unit's hit points in the tactical battle
    #
    window will now show any bonuses applied to the health.
    #
     
    #
    UI
    #
     
    #
    - added ESC key support for closing common popups.
    #
     
    #
    - new tutorial messages added to the campaign, explaining the
    #
    basics, including: camera movement, unit selection and
    #
    movement, founding a kingdom, tapping a resource, visiting
    #
    an item shop, etc.
    #
     
    #
    - Added a bunch of new shortcut keys
    #
     
    #
    - Fixed unit shortcut keys while in a city (now clicking on a
    #
    unit portrait in the city will do that unit action instead
    #
    of overriding to the city keys)
    #
     
    #
    - Fixed cases that you could click a unit, then click a goodie
    #
    hut (for example), and still use the previous units shortcut
    #
    keys
    #
     
    #
    - Enabled shortcut keys for items that don't belong to the
    #
    local player (details, propose, recruit, etc.)
    #
     
    #
    - Fixed the hiergamenon resource breakdown page to include
    #
    houses under construction for food
    #
     
    #
    - Added code to reset minimap for new game
    #
     
    #
    - New game tray implemented (now has next unit and next city
    #
    buttons)
    #
     
    #
    - Added shortcut keys for next unit and next city (shift+u and
    #
    shift+c, respectively [shift+s already jumps to sovereign so
    #
    consistent])
    #
     
    #
    - Tool tips cleaned up
    #
     
    #
    - hooked up new for when disband unit action is disabled
    #
     
    #
    - Faction Editor Faction Creator hooked up
    #
     
    #
    - Mod Library button added to workshop
    #
     
    #
    - clicking someone without a soundpack uses a UI sfx, not a
    #
    grunt/yes/ etc (less annoying)
    #
     
    #
    - Champion Lorebook/Context area Tweaked, adding 'Equip'
    #
    button that brings up EQUIPMENT, remove list of items
    #
     
    #
    - unit context: removed equip icon on medallion
    #
    (redundant...button directly to the right had same
    #
    functionality)
    #
     
    #
    - Map Notifications now display HUD icons on the map, event
    #
    icons on the side, and when you click the event list icon
    #
    it'll take the player to the event they need to see
    #
     
    #
    Engine
    #
     
    #
    - LOD levels on main map are now back to what they used to be
    #
    for better performance
    #
     
    #
    - New shard effects, both dormant and tapped, that over 1/2 as
    #
    intensive as their older versions (the joys of beam
    #
    particles over billboard particles)
    #
     
    #
    Impulse Overlay
    #
     
    #
    - Support for swedish, finnish, icelandic and spanish
    #
    keyboards which have the @ symbol on an alt-gr modifier key.
    #
    It is also now possible to enter some more unusual symbols
    #
     
    #
    - Wheel scrolling in friends list.
    #
     
    #
    Bug Fixes
    #
     
    #
    - Fixed issue that was preventing quests from placing
    #
    locations with their preferred type (CQuestDef wasn't saving
    #
    the preferred type, so when the data zip was loaded, it
    #
    would be null).
    #
     
    #
    - Fixed some crashes on load from if a unit type was retired
    #
    while a unit of that type was in a training queue, since the
    #
    unit type would be removed from the global vector but some
    #
    things would still be looking for it on load. Now the
    #
    function to remove a retired unit type checks the training
    #
    queues of all the cities, too, and when the AI retires a
    #
    unit type, it removes it from its list of designs.
    #
     
    #
    - I think this also fixes some crashes on load from the
    #
    testers downstairs, where I would see units looking for AI
    #
    designed unit types that weren't in the unit type list
    #
    anymore, as well as the loading in of the AI designed unit
    #
    type vector, but I'm just making an educated guess based on
    #
    the fact that the AI automatically retires unit types it
    #
    designs itself. This does fix a reproducible crash related
    #
    to training units at least, though.
    #
     
    #
    - Campaign: AI cities named correctly to match lore
    #
     
    #
    - Lost Library and Ancient Temple now using proper cloth
    #
    icons for their built versions (lost library used to like
    #
    ancient temple)
    #
     
    #
    - Fixed bug where using a soverign for a race not their own
    #
    (ex. Relias with Capitar) then playing against the race
    #
    you would have led (Altar, in this example) the random
    #
    sovereign would retain your name (2 relias talking to each
    #
    other)
    #
     
    #
    Install Notes:
    #
     
    #
    1. Unpack the included rar files.
    #
    2. Run Elemental.War.of.Magic.v1.05.Update.exe and install
    #
    3. Copy the cracked content from SKIDROW directory to your
    #
    main installation directory and overwrite.
    #
    4. Play the game
    #
     
    #
    Greetings:
    #
     
    #
    Salutes to our old Amiga friends from:
    #
     
    #
    FAIRLIGHT - RAZOR 1911 - VISION FACTORY - PARADOX - QUARTEX
    #
    DCS - CRYSTAL - ZENITH - ACCESSSION - ALPHA FLIGHT - PRODIGY
    #
    THE COMPANY - LEGEND - TRSI - ORACLE - ANTHROX - CLASSIC
    #
     
    #
    Salutes to our new friends in:
    #
     
    #
    UNLEASHED - TiNYiSO - BReWErS - RADIKAL - POSTMORTEM - SHOCK
    #
    FAIRLIGHT - CRUDE - VACE - ReUnion - OUTLAWS - GENESIS
     
  7. GrnLeaf

    GrnLeaf Mr & Ms Pac-Man

    Tham gia ngày:
    19/4/10
    Bài viết:
    276
    Nơi ở:
    đâu ?
    Patch ra liên tục :|..........
     
  8. death_evil_91

    death_evil_91 Thành Viên Tích Cực

    Tham gia ngày:
    27/2/10
    Bài viết:
    5,221
    Nơi ở:
    HCMC, Vietnam
    Pass của bạn: downloadbox.org

    P/S: Page 1 Updated :D
     
  9. ILSATS

    ILSATS Space Marine Doomguy

    Tham gia ngày:
    13/5/04
    Bài viết:
    5,681
    Nơi ở:
    F
    Patch 1.0.5 chả cải thiện được tí fps nào . Nghỉ chơi chờ patch tiếp :)
     
  10. [4xu]

    [4xu] Mr & Ms Pac-Man

    Tham gia ngày:
    18/5/09
    Bài viết:
    286
    Nơi ở:
    Nhà
    Chưa chơi thể loại này bao giờ, và quả thật đã uninstall sau 15p :(
     
  11. aquarius589

    aquarius589 T.E.T.Я.I.S

    Tham gia ngày:
    9/6/08
    Bài viết:
    600
    Nơi ở:
    Ha Noi, Vietnam,
    stardock "nổi tiếng" với demigod ư?? khỏi phải down =))
     
  12. Fridan

    Fridan Dragon Quest Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    22/6/06
    Bài viết:
    1,487
    nó Publish thôi mà còn sản xuất là của thằng Gas Powered Games :D
     
  13. Kronpas1997

    Kronpas1997 Baldur's Gate Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    5/9/02
    Bài viết:
    30,828
    Developer(s) Stardock

    Developer và publisher đều là stardock cả =)
     
  14. Thedevilxn

    Thedevilxn Mayor of SimCity

    Tham gia ngày:
    1/1/04
    Bài viết:
    4,439
    Nơi ở:
    ................
    -Sau 2 ngày vọc vọc đã phải cho game này hy sinh, ngày đầu mệt + buồn ngủ nên vô chơi chút + coi phần help dc tẹo buồn ngủ quá out để hôm sau tỉnh táo chiến. Hôm sau vào lại coi tiếp phần help mà ko thấy nói gì về mấy cái hướng dẫn cơ bản như di chuyển hay phát triển gì hết =.= mò vọc các kiểu mà thấy khó làm quen ghê. Cho char mình đập nhau với giang hồ cùi mía để coi thế nào thì thấy hơi bị thất vọng...chiến đến em thứ 2 thì bị đập chết =.=!
    -Giờ vô coi cái bài quote của ILSATS càng thêm oải thôi chiến camp scii lại cho xanh ^^
     
  15. death_evil_91

    death_evil_91 Thành Viên Tích Cực

    Tham gia ngày:
    27/2/10
    Bài viết:
    5,221
    Nơi ở:
    HCMC, Vietnam
    Elemental.War.of.Magic.v1.05.Update.Hotfix-SKIDROW

    [​IMG]

    Mã:
    http://hotfile.com/dl/64653588/4ef4de2/Elemental.War.of.Magic.v1.05.Update.Hotfix-SKIDROW.rar.html
    
    http://www.fileserve.com/file/hXfd4ud
     
  16. just_black

    just_black Donkey Kong

    Tham gia ngày:
    31/5/09
    Bài viết:
    376
    Nơi ở:
    Somewhere out there
    Bác nào leech hộ cái path 1.05 hotfix sang mediafire hộ cái
    chẳng hiểu sao hôm nay download speed trên hotfile tệ hại vậy.
    Thanks
     
  17. death_evil_91

    death_evil_91 Thành Viên Tích Cực

    Tham gia ngày:
    27/2/10
    Bài viết:
    5,221
    Nơi ở:
    HCMC, Vietnam
    Mã:
    http://www.mediafire.com/?bvffm1bi3yekjku
     
  18. kashamon

    kashamon Mr & Ms Pac-Man

    Tham gia ngày:
    28/6/10
    Bài viết:
    104
    Cố lắm nhưng qua 1 ngày đã rất nản, đánh giá của bác Kron trên kia khá sát tình hình. Ai có ý định chơi thì đọc qua chút rồi khỏi down. Stardock như là lần đầu chập chững làm game TBS vậy, cái gì cũng thiếu từ cách điều khiển đến gameplay. Ghét nhất là animation của các nhân vật và vụ tự động di chuyển ở mỗi lượt do lần di chuyển ở lượt trước.
     
  19. MrPjka

    MrPjka Mr & Ms Pac-Man

    Tham gia ngày:
    19/3/10
    Bài viết:
    150
    Mình thì thấy game cũng hay đấy chứ, ý tưởng hết sức tuyệt vời :D các bác nào bị lag thì chuyển sang cloth map mà chơi. Hình như ra patch 1.06 rồi thì phải, chả biết có crack chưa :D
     
  20. oh12vn

    oh12vn Youtube Master Race

    Tham gia ngày:
    12/2/03
    Bài viết:
    87
    Em là người rất yêu thích Gal Civ 2, ủng hộ Stardock đến nỗi mua game xịn (sau khi download :D ). Cơ mà lần này thì hết sức thất vọng.

    Game này cảm tưởng như game từ thế kỷ trước. Em chơi Heroes of Might and Magic 1 còn sướng hơn. Ko tutorial, hotkey tồi tệ đến mức ngu xuẩn, mua đồ thì ko biết nv mình đang mua hiện tại đang trang bị những gì, so sánh với cái sắp mua thì thế nào ... rất nhiều vấn đề về UI đến nỗi cảm tưởng như ko có ai học về UI tham gia proj này. Các quest thì chả biết đi đâu về đâu để giải quyết. Quest log thì ko biết chôn ở đâu.

    Các bác nào chưa down thì ko nên down làm gì cho mệt.
     

Chia sẻ trang này