[PC] No Man's Sky

Thảo luận trong 'Tin tức - Giới thiệu - Thảo luận chung về game' bắt đầu bởi Myopia.Os, 13/8/16.

  1. thanghv

    thanghv Fire in the hole!

    Tham gia ngày:
    9/4/08
    Bài viết:
    2,532
    Nơi ở:
    Rivia
    Cái menu mới vào nó còn giựt giựt drop FPS, vào game thì thôi nát cmnl =))
     
  2. warriosbest

    warriosbest SPARTAN John-117

    Tham gia ngày:
    29/5/06
    Bài viết:
    11,418
    Nơi ở:
    www.gamebanquyen.vn
    giật 1 lúc rồi thôi mà :D ..chắc nó load map tiếp....thử copy vào ssd chưa
     
  3. Myopia.Os

    Myopia.Os C O N T R A

    Tham gia ngày:
    14/5/15
    Bài viết:
    1,968
    Nơi ở:
    SaiGon
    có cách fix hết khựng là đừng cài dlc pre, mọi ng test thử xem, tôi xóa mẹ r :))
     
  4. Masterchiefs

    Masterchiefs Space Marine Doomguy

    Tham gia ngày:
    20/12/08
    Bài viết:
    5,703
    Nơi ở:
    Pandora
    Tag do người dùng đặt, mà cái gì đã có user nhúng tay vào thì éo bao giờ chính xác 100%. Không tin? Vào thử store page của Batman Telltale, rồi chơi game để đối chiếu xem game có "hidden object, nudity và noir" không nhé. Hoặc giờ thằng nào lên wikipedia edit lại thể loại của Battlefield hay COD là anime thì ai cản được :))
    No Man's Sky về chính gốc vẫn là game exploration, các yếu tố survival, combat, đào material để craft, trading đều là yếu tố phụ, hay nói cách khác là Euro Truck Simulator in space. Đòi hỏi nó phải có chiều sâu như game survival thì thực sự mình thấy hơi bị khó đỡ, và sau khi chơi khoảng 3h thì mình cũng thấy luôn là không biết bỏ cái thanh food + water vào chỗ nào để người chơi khỏi bị rối, trong khi cái mảng micro management của game hiện tại nó cũng đủ điên đầu rồi.
    Btw, game sẽ có xây nhà trong các patch sau này nhé, đọc day one patch note trên website :3cool_nosebleed:
     
    Kronpas1997 and warriosbest like this.
  5. duy851993

    duy851993 Chrono Trigger/Cross ➹ Marksman ➹ Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    17/12/08
    Bài viết:
    6,724
    Đang vứt trên SSD đấy chứ, để lát vào test tiếp xem sao.
     
  6. warriosbest

    warriosbest SPARTAN John-117

    Tham gia ngày:
    29/5/06
    Bài viết:
    11,418
    Nơi ở:
    www.gamebanquyen.vn
    vừa copy lại vào ssd thấy ngon ko khựng nữa..mỗi tội fps nó còn 40fps --- wtf X_X

    à mà lúc del or cut , nó toàn báo access denied mà check trong ctrl-alt-del ko thấy gì
    /Binaries/
    Galaxy64.dll
    libSceFios2.dll
    NMS.exe
    ProfanityFilter_x64_v120.dll
     
  7. lifesyle

    lifesyle In memory of Desmond Miles CHAMPION ✧Phantom Assassin✧ Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    19/4/06
    Bài viết:
    18,429
    Nơi ở:
    ._.
    Tắt vsync + tắt fps lock (hoặc để max 90) .
    Để boderless windows .
    Update lên OpenGL driver mới nhất ( game dùng OpenGL ko phải DX)
    Vào TKGRAPHICSSETTINGS (No Man's Sky\Binaries\SETTINGS\ ) <Property name="GSync" value="true" /> to false
     
  8. khanhbonmat

    khanhbonmat One-winged Angel ➹ Marksman ➹ Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    28/10/07
    Bài viết:
    7,703
    Game ko biết do bug game hay bug option mà để setting 60FPS ko lên đc, phải set 90FPS nó mới constant 60FPS
     
  9. Myopia.Os

    Myopia.Os C O N T R A

    Tham gia ngày:
    14/5/15
    Bài viết:
    1,968
    Nơi ở:
    SaiGon
    đậu xanh vừa làm mấy cách trên reddit giờ vào mượt vcd9 luôn =))

    Vào TKGRAPHICSSETTINGS (No Man's Sky\Binaries\SETTINGS\ ) <Property name="GSync" value="true" /> to false
    Và đừng cài DLC Pre (cái này ko biết có hiệu quả ko nhưng tụi nó chỉ thì làm theo thôi)
    Ingame thì tắt hết mấy cái Vsync mà fps để là MAX rồi ra ngoài lock fps lại
    Giờ mượt như sunsilk r :))
     
  10. duy851993

    duy851993 Chrono Trigger/Cross ➹ Marksman ➹ Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    17/12/08
    Bài viết:
    6,724
    Mình tắt Vsync trong game, FPS để max, settings để High hết thì được 140fps.
    Ra ngoài Nvidia Panel chỉnh Vsync Fast, chưa vào test lại :))
     
  11. warriosbest

    warriosbest SPARTAN John-117

    Tham gia ngày:
    29/5/06
    Bài viết:
    11,418
    Nơi ở:
    www.gamebanquyen.vn
    dlc nó thêm mỗi cái phi thuyền thôi mà
     
  12. khanhbonmat

    khanhbonmat One-winged Angel ➹ Marksman ➹ Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    28/10/07
    Bài viết:
    7,703
    G sync là công nghệ của AMD thì phải nhỉ ? Yến Vi tạch là đúng rồi =))
     
  13. Myopia.Os

    Myopia.Os C O N T R A

    Tham gia ngày:
    14/5/15
    Bài viết:
    1,968
    Nơi ở:
    SaiGon
    cái đó tui chịu, thấy trên reddit tụi nó bảo ko xài DLC thì mượt hơn nên làm theo luôn 1 lần, cũng k care mấy cái đó lắm
     
  14. lifesyle

    lifesyle In memory of Desmond Miles CHAMPION ✧Phantom Assassin✧ Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    19/4/06
    Bài viết:
    18,429
    Nơi ở:
    ._.
    Gsync là màn hình của Nvidia , FreeSync là AMD .
     
  15. warriosbest

    warriosbest SPARTAN John-117

    Tham gia ngày:
    29/5/06
    Bài viết:
    11,418
    Nơi ở:
    www.gamebanquyen.vn
    vừa thử thì dù set 90 hay max, dù thoát game vào lại hay ko thoát game...nó vẫn 40+ fps ...zzzz
     
  16. Masterchiefs

    Masterchiefs Space Marine Doomguy

    Tham gia ngày:
    20/12/08
    Bài viết:
    5,703
    Nơi ở:
    Pandora
    Sao file của mình éo có dòng này nhỉ X_X Copy paste vô cũng không thấy gì khác
     
  17. Myopia.Os

    Myopia.Os C O N T R A

    Tham gia ngày:
    14/5/15
    Bài viết:
    1,968
    Nơi ở:
    SaiGon
    phải vào game 1 lần nó mới có file đó
     
  18. Scuderia_Ferrari

    Scuderia_Ferrari Tears of the Kingdom Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    23/10/05
    Bài viết:
    25,468
    cái game này cứ như early access ấy nhỉ, thấy patch xong thêm cả đống thứ :5cool_sweat:
    Beware these notes contain some spoilers. Here are some things our little team has been up to over the last four or five weeks:

    The Three Paths – there are now new, unique “paths” you can follow throughout the game. You must start the game on a fresh save, with the patch, as early choices have significant impact on what you see later in the game, and the overall experience.

    The Universe – we changed the rules of the universe generation algorithm. Planets have moved. Environments have changed biomes. Galaxies have altered shape. All to create greater variety earlier. Galaxies are now up to 10x larger.

    Diversity – Creatures are now more diverse in terms of ecology and densities on planets.
    Planets – we’ve added dead moons, low atmosphere and extreme hazardous planets. Extreme hazards include blizzards and dust storms.

    Atmosphere – space, night time and day skies are now 4x more varied due to new atmospheric system, which refracts light more accurately to allow for more intense sunsets.

    Planet rotation – play testing has made it obvious people are struggling to adjust to this during play so it’s effects have been reduced further…

    Terrain generation – caves up to 128m tall are now possible. Geometric anomalies have been added. Underwater erosion now leads to more interesting sea beds.

    Ship diversity – a wider variety of ships appear per star system, and are available to purchase. Cargo and installed technology now vary more, and ships have more unique attributes.

    Inventory – ship inventories now store 5 times more resources per slot. Suit inventories now store 2.5 times more per slot. This encourages exploration and gives freedom from the beginning. We’re probably going to increase this even further in the next update, for people in the latter game phases, and will allow greater trading potential.

    Trading – trading is deeper. Star systems and planets each have their own wants and needs, based off a galactic economy. Observing these is the key to successful trading. We still working on adjusting this based on how everyone plays, but all trading values have been rebalanced across the galaxy, giving a greater depth. A bunch of trade exploits were uncovered and have been removed

    Feeding – creatures now have their own diet, based on planet and climate. Feeding them correctly will yield different results per species, such as mining for you, protecting the player, becoming pets, alerting you to rare loot or pooping valuable resources.

    Survival – recharging hazard protection requires rare resources, making shielding shards useful again. Storms can be deadly. Hazard protection and suit upgrades have been added. Liquids are often more dangerous

    Graphical effects – Lighting and texture resolution have been improved. Shadow quality has doubled. Temporal AA didn’t make it in time, but it’s so close

    Balancing – several hundred upgrades have had stat changes (mainly exo-suit and ship, but also weapon), new upgrades have been added.

    Combat – Auto Aim and weapon aim has been completely rewritten to feel more gentle in general, but stickier when you need it. Sentinels now alert each other, if they haven’t been dealt with quickly. Quad and Walker AI is now much more challenging, even I struggle with them without a powered up weapon.

    Space Combat – advanced techniques have been introduced, like brake drifting and critical hits. Bounty missions and larger battles now occur. Pirate frequency has been increased, as well as difficulty depending on your cargo.

    Exploits – infinite warp cell exploit and rare goods trading exploit among other removed. People using these cheats were ruining the game for themselves, but people are weird and can’t stop themselves ¯\_(シ)_/¯

    Stability
    – foundations for buildings on super large planets. Resolved several low repro crashes, in particular when player warped further than 256 light years in one session (was only possible due to warp cell exploit above).

    Space Stations – interiors are now more varied, bars, trade rooms and hydroponic labs have been added

    Networking – Ability to scan star systems other players have discovered on the Galactic Map, increasing the chance of collision. Star systems discovered by other players appear during Galactic Map flight

    Ship scanning – scanning for points of interest from your ship is now possible. Buildings generate earlier and show up in ship scans

    Flying over terrain
    – pop-in and shadow artefacts have been reduced. Generation speed has been increased two fold (planets with large bodies of water will be targeted in next update)

    Writing – The Atlas path has been rewritten by James Swallow (writer on Deus Ex) and me. I think it speaks to the over-arching theme of player freedom more clearly now. Early mission text has been rewritten to allow for multiple endings.

    I grew up reading Carmack’s .plan files for Quake, so it’s fun to be writing one of my own

    Next up we’re adding the ability to build bases and own giant space freighters. Temporal AA and my new cloud rendering tech should be coming soon too. It will really change the game again, and enhance it visually.
     
  19. Màu Xanh

    Màu Xanh Youtube Master Race

    Tham gia ngày:
    5/7/12
    Bài viết:
    54
    thế là đỡ chứ nó mà bỏ đấy chắc tế sống :)), mà mấy game kiểu explore kiêm survival ntn thì mỗi patch hoặc version mới update một đống là bt, thêm content và sửa lỗi...
     
  20. warriosbest

    warriosbest SPARTAN John-117

    Tham gia ngày:
    29/5/06
    Bài viết:
    11,418
    Nơi ở:
    www.gamebanquyen.vn
    à ngon r, vừa reset lại..mấy files ở trên đã xoá đc.... .fps ngon lành trở lại... thay đổi ngay khi ấn apply chứ ko như trước
     

Chia sẻ trang này