Bàn về bản Mod Medival 2 : Grand Kingdom

Thảo luận trong 'Thảo luận chung' bắt đầu bởi gamesoftware, 22/1/08.

Trạng thái chủ đề:
Không mở trả lời sau này.
  1. knight of honor

    knight of honor Mr & Ms Pac-Man

    Tham gia ngày:
    20/9/04
    Bài viết:
    189
    Tình hình là topic này đi lạc đề rồi anh em ơi :)) quay lại chủ đề chính thôi chứ nhỉ^^
    To bác vietanh: :) bác nên nhớ là có những bản mod đầy bug thì mới ra được những bản mod free bug. Không có lusted và các modder khác đi trước, sẽ không có grand kingdom cho bác ca ngợi đâu, đừng nên thấy nó hay mà phủ nhận tất cả công sức của người đi trước thế.
     
  2. Kronpas1997

    Kronpas1997 Baldur's Gate Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    5/9/02
    Bài viết:
    30,830
    Không đồng ý chút nào với vietanh. Kẻ lắp ghép các sản phẩm best của người đi trước có thể thu lợi nhuận thành công, nhưng không bao giờ được đánh giá cao như người tiên phong mở đường. Một modder lắp ghép AI của Lusted, battle mod của Vader thành bug-free Great Medieval Mod chỉ được đánh giá phần "lắp ghép", chứ original content đâu phải do anh ta tạo ra? Người lần đầu tiên thử qua bản mod đó có thể thấy hay, nhưng fan thực sự của game, những người không hài lòng với game gốc đến mức đi tìm mod, tìm kiếm thách thức và trải qua đủ loại chỉnh sửa từ nhỏ đến lớn sẽ tự biết đặt "Great Medieval Mod" đó đúng vị trí của nó.
     
  3. vietanh797

    vietanh797 †A Faithful Knight† Moderator Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    27/5/05
    Bài viết:
    29,139
    Nơi ở:
    Wibu Kingdom
    thui không cãi nhau nữa có lẽ tui sai nhưng quả thực tui thấy thỏa mãn với bản mod này hơn bản LTC vì lần vào LTC cái map của Ý nó cho tui văng thẳng ra win nên thành ra mất cảm tình
    mọi người cứ chơi bản mod này đi xem sao
    sắp tới trong update american của mod này aztec sẽ thành phe chơi đc roài đó tha hồ đem quân vượt biển đánh châu âu
     
  4. knight of honor

    knight of honor Mr & Ms Pac-Man

    Tham gia ngày:
    20/9/04
    Bài viết:
    189
    Anh em không cãi nhau nữa nhá, bác vietanh thôi rùi mà ^^ nhân tiện mở rộng cái topic này thành bàn về các mod của med 2 đi các bác, em thấy mọi người có vẻ ít chơi mod quá :p em chơi bản original một hồi là chán. Hiện giờ em đang chơi bản broken cresent và chơi stainless steel. Bản grand kingom cài vô mà chưa chơi, mấy hôm nay projects các thứ bận quá thành ra bỏ mặc med :">
    Các bác chơi các bản mod thấy sao thì vô bàn luận cho vui nhé
     
  5. vietanh797

    vietanh797 †A Faithful Knight† Moderator Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    27/5/05
    Bài viết:
    29,139
    Nơi ở:
    Wibu Kingdom
    bản mod về vùng trung đông và tây Á thì bàn sau
    bàn về mod châu âu đã
    đám kia lập topic riêng
     
  6. vietanh797

    vietanh797 †A Faithful Knight† Moderator Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    27/5/05
    Bài viết:
    29,139
    Nơi ở:
    Wibu Kingdom
    tình hình là bản mod Stainless Steel nó ghi là cần bản med2 kingdom offical thế dùng crack có cài đc không nhỉ
    mà cậu làm ơn nhớ dùm cho là bối cảnh của med2 là về châu âu và các cuộc thập tự chinh chứ không phải là về tây á và trung đông nên nói thật là mình hoàn toàn không thích các mod làm về vùng này vì nó làm cho med2 hết còn là med2 nữa mà nó thành cái gì gì ý
    đã cài xong chơi thử và kết luận sơ bộ về bản mod Stainless Steel là nó có vấn đề về map ngoài ra chưa thấy gì thêm ngoài đám bug lẻ tẻ
     
  7. JediDarkLord

    JediDarkLord Dante, the strongest Demon Slayer Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    6/4/06
    Bài viết:
    14,159
    Nơi ở:
    Chaos of The Force
    cũng giống như người ta chỉ nhớ đến Edison là người làm ra bóng đèn và bell phát minh ra điện thoại (nếu ko nhớ nhầm ^^) chứ ko ai nhớ ai cải tiến thành đèn neon và cell phone cả

    ko phải là ko muốn chơi mà máy chỉ vừa đủ chạy med 2 chơi ko đã nên tạm thời thử các bản mod rome đã chừng nào có máy mới thì diệt đám kia

    Cực thân
    Ruber Terre* Mulier
    M*m*ir* K*w@g@r@seru M@tsu
    R*s@ @sust@r Mujer
    R*se F@ire peur à Femme
    R*s@ Erschrecken Fr@u
    R*s@ Sp@vent@re M*glie
     
  8. gamesoftware

    gamesoftware Donkey Kong

    Tham gia ngày:
    21/12/07
    Bài viết:
    489
    120 turn đã hủy diệt Papal State - một nửa châu Âu đã thuộc về United Kingdom với trên 200 trận đánh lớn nhỏ, Mongol đang hỗn chiến với KoJ và PoA tạo nên một cục diện hết sức kịch tính.Vậy bản mod này đã đủ sôi động chưa hả các đồng đạo hay là các cậu thấy khó quá nên nản rồi bàn lùi?
     
  9. vietanh797

    vietanh797 †A Faithful Knight† Moderator Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    27/5/05
    Bài viết:
    29,139
    Nơi ở:
    Wibu Kingdom
    kingdoms grand campaign mod

    MOD DOWNLOAD LINK
    http://files.filefront.com/Kingdoms+Grand+Campaign+Mod+Final/;9202701;/fileinfo.html

    Installation Notes (Please read all of this)
    This mod will not work without Medieval II Total War Kingdoms installed! You do not need the game unpacked. The installer has been made as simple as possible to use. Just make sure you install to this directory path if thats where the main game is installed C:\Program Files\SEGA\Medieval II Total War\mods\kingdoms_grand_campaign_mod. Important when you have installed the mod and play it for the first time it will build the new map. Dont worry about when you choose a faction and hit the start button! It is not a crash wait a few minutes and it will load eventually. Next time you start a campaign it will load straight away. Make sure you do not install this mod to the wrong place, installing to path C:\Program Files\SEGA\Medieval II Total War will overwrite the main game and could cause serious uninstall problems.

    To uninstall the mod run the uninstaller in the start menu and then delete the folder kingdoms_grand_campaign_mod. A mod shortcut can be found in the kingdoms_grand_campaign_mod folder. You can place this on your desktop if you wish.


    Kingdoms Content
    -Retrofit mod by Unspoken Knight included.
    -Kingdom of Jerusalem and Antioch added into the grand campaign.
    -Every new unit from the crusades campaign added.
    -New look interface for northern, southern and eastern european factions as well as middle eastern.
    -New music added including the Teutonic music for eastern European factions.
    -Heroes added to the campaign! including new hero Frederick Barbarossa.
    -Hotseat mode fully functional and fixed! you can now defend in a siege.

    Campaign and AI
    -Improved battle AI thanks to Lusted.
    -New campaign AI also from Lusted is more aggressive than in previous versions.
    -Small garrison script to defend capital cities only!
    -Recruit priority offset done for every faction in the campaign!
    -New win conditions for each faction (outlive faction determines the AI's main enemy)
    -Faction standing script completely redone, starting faction relations more historically accurate.
    -Character movement points increased (military stays the same for 0.5 years)
    -Money script for all AI factions for a harder AI opponent.
    -AI debt script.

    Map and Settlements
    -Bigmap, including new regions, Gloucester, Exeter, Krak de Chavaliers, Valladoid, Ancona, Clermont, Reval and Hassleholm.
    -Better map textures for bigmap thanks to DLV mod.
    -Added Kings models to the campaign map.
    -Big changes to the building tech tree, thanks to Stainless steal mod for even better army recruitment.
    -Added guilds teutonic knights chapter house for HRE at the start and knights of santiago chapter house for Spain.
    -Longer building times for 0.5 years per turn.
    -Improved each level of gates slightly to compensate for lack of fire arrows for defenders in a siege.
    -Every settlement on the campaign map starts with more advanced buildings and roads.
    -Improved growth rate (thanks to Grandviz) so that settlements take longer to grow.
    -Every faction starts with more regions and has at least a level "city" capital.
    -Longer building times for 0.5 years per turn.
    -More recruitment slots and free upkeep slots.

    Units
    -Burrecks high and early period unit skins.
    -Size of all cavalry units reverted back to 80 men for bigger battles (new balance changes stay the same).
    -More units added to the tech tree including Dismounted Gothic Knights.
    -Dismounted Feudal Knights now recruitable earlier from the Drill square!
    -Recruitable generals available at barons stables or above.
    -Venetain Heavy Infantry (attack) stat_pri increased from 7 up to 9.
    -Removed secondary fire from archers to avoid unrealistic fire spam (AI skirmish better with primary fire only).
    -Slight increase in morale for all units for longer lasting battles.
    -Cheap missile units now not buildable above bowyer!
    -Removed elephant artillery from invading Timurids.
    -Ballista not available above ballista_range.

    Historical and Events
    -0.5 years per turn, 1180-1400 (very long campaign)
    -New historical faction leaders added to many factions in year 1180 AD.
    -Becomes King script thanks to phutmaster for his idea!
    -Victory, Defeat and Death movies added for KOJ and Antioch in the campaign.
    -Events script redone to fit into 0.5 turns, mongols invade at around turn 80, gunpowder discovered around turn 130.
     
  10. vietanh797

    vietanh797 †A Faithful Knight† Moderator Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    27/5/05
    Bài viết:
    29,139
    Nơi ở:
    Wibu Kingdom
    Kingdoms Grand Campaign Mod Final Patch
    http://files.filefront.com/Kingdoms+Grand+Campaign+Mhexe/;9563569;/fileinfo.html

    Update:
    I have made an update to the final patch which includes the following changes:

    -Added musketeers for both England and France.
    -Dismounted broken lances now available to all playable italian factions.
    -The early generals mod (by plasticfigurine).
    -Further improvements to unit recruitment from the barracks and stables.
    -New castle models also added for southern european factions now.
    -A few very small unit costs and unit stats changes.
    -1 extra region for England at the start Rennes. France now gets Narbonne.

    For a full run down of the final changes that were made to the export_descr_buildings see this link:

    http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=139970&page=2

    Installation Instructions

    You must have Medieval II total war Kingdoms installed for this mod to work. Then install Kingdoms Grand Campaign Final followed by this patch. Also you do not require the game to be unpacked.

    The installer is simple to use, just make sure you install to this directory path SEGA\Medieval II Total War\mods\kingdoms_grand_campaign_mod. To uninstall the mod run the uninstaller and then delete the folder kingdoms_grand_campaign_mod.

    Campaign Changes

    -A Merciless Campaign AI that attacks you with more powerful armies than ever before (Lusted).
    -Better diplomacy and stronger alliances (Lusted).
    -Improved Battle AI and formations (Lusted).
    -More faction leaders added to the Battle map.
    -Castle models added to all Northern European factions on the campaign map.
    -Money script for AI now reduced (New campaign AI makes things tougher, therefore AI gets less help).
    -Kings purse increased slightly for all factions.
    -Mongol Invasion changed, it will now occur even earlier but the horde now only spawns in the north.
    -Mangonels now available to many more factions in the building construction tree.
    -Unit costs of siege weapons increased a bit, heavily armoured knights made more expensive, missile units cheaper.
    -Changes made to the way siege buildings work, level ballista_range=Ballista, level catapult_range=Catapult+Mangonel, level siege_works=Trebuchet+Mangonel. This ensures that only siege weapons of a higher quality are produced as the campaign progresses.
    -Secondary fire for catapults+trebuchets removed, you will see more realistic use of these weapons, they no longer fire thunderbolts across the battlefield. Mangonels are the only weapons purpose built to throw fire on the campaign.
    -Added some new skins from Knights and Knaves.
    -New vegetation from Kingdoms added.
    -Made a few changes to some settlements and regions.

    Bug Fixes

    -Mangonel animations now working correctly.
    -Knights Templar and Knights Hospitaller horse models fixed for NE factions and these units are now recruitable early in the campaign from guilds. But they are more expensive and the replenishment pool is slow. This is to prevent the campaign becoming easier.
    -Fixed a few textures that were not working properly for a few king models on the strat map.



    Merciless Campaign AI attacks you with more powerful armies than ever before (thanks to Lusted).




    More faction leaders added to the Battle map.

    Credits

    I would like to thank Lusted for his continued work on improving Campaign and Battle AI even more, respect!
    Burreck for his Knights and Knaves mod.

    And all those fans that have given me feedback on my mod and helped to improve Kingdoms Grand campaign Mod even more!

    Dave Scarface
    ___________________________
    sẽ có link download dành cho ai không down đc từ filefront trong ngày mai
     
  11. sóihaman

    sóihaman Youtube Master Race

    Tham gia ngày:
    25/4/07
    Bài viết:
    21
    có link khác cũa grand cam kô thằng filefront dễ đức gánh quá mà nó kô hộ trợ IDM
     
  12. vietanh797

    vietanh797 †A Faithful Knight† Moderator Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    27/5/05
    Bài viết:
    29,139
    Nơi ở:
    Wibu Kingdom
  13. Siebenburgen

    Siebenburgen Mr & Ms Pac-Man

    Tham gia ngày:
    3/8/06
    Bài viết:
    141
    Nơi ở:
    nhà cạnh nhà Ronaldo
    ___Vậy là ở đây mình phải down về hết à ?
     
  14. vietanh797

    vietanh797 †A Faithful Knight† Moderator Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    27/5/05
    Bài viết:
    29,139
    Nơi ở:
    Wibu Kingdom
    mới chơi nên tập cho thạo đã
    mod này khó chơi lắm đó
    không tin hả
    nhìn xem quân của toà thánh Rome nè
    [​IMG]
     
  15. gamesoftware

    gamesoftware Donkey Kong

    Tham gia ngày:
    21/12/07
    Bài viết:
    489
    Béo đừng hù làm anh em sợ, cứ mạnh dạn mà chơi chẳng ngại gì cả - lúc đầu cố gắng ra vẻ ngoan một chút để đỡ bị soi, sau mạnh lên thì Tòa thánh cũng diệt luôn.Quan trọng là phải luôn phát triển theo quan điểm :" quân quý hồ tinh, bất quý hồ đa" là ưu tiên hàng đầu - up giáp nhanh đánh kiểu gì cũng có lợi thế hơn, nhất là tận dụng tối đa sức mạnh của đạo Tướng.
     
  16. vietanh797

    vietanh797 †A Faithful Knight† Moderator Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    27/5/05
    Bài viết:
    29,139
    Nơi ở:
    Wibu Kingdom
    quân tòa thánh nó toàn lính xịn
    đã thế lại đông như rừng
    em không dại mà dây vào nó
    thằng làm mod đang đưa ra thử thách chơi quân Turk diệt 2 thằng thánh chiến(khó vãi nồi)đánh quân thì ít 1 đánh 3 không thắng dc
     
  17. Siebenburgen

    Siebenburgen Mr & Ms Pac-Man

    Tham gia ngày:
    3/8/06
    Bài viết:
    141
    Nơi ở:
    nhà cạnh nhà Ronaldo
    ___Tớ chọn Venice, bọn Milan ở turn 37 đã đông hơn thế rồi . Có điều lính nó không tinh thôi , cứ dùng elephant artillery đứng khạc chì một lúc là thổi bay vài trăm quân , he he .
    ___Mà sao hình của bác nó không được sắc lắm thì phải , của tớ thì rõ cả ruộng vườn nhà cửa
     
  18. vietanh797

    vietanh797 †A Faithful Knight† Moderator Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    27/5/05
    Bài viết:
    29,139
    Nơi ở:
    Wibu Kingdom
    thông cảm con card cũ 6200 nó chỉ hiện đến thế
    lastest patch update(newgame must)

    Download link down to fix error pls wait

    copy link dán vào IDM nha đảm bảo down đc còn nếu có vấn đề thì sẽ up lên mega sau cài đúng đường dẫn nha
    Here are the details on the latest update which I have been working on for the last 2 weeks.

    -All the remaining Kingdoms units added by myself (most are late era)
    -Blood Broads & Bastards v2.1 (thanks to Dearmad & DrJambo).
    -Construction costs of some buildings increased (siege works and upgrading armour will seriously cost you now).
    -Higher level agents available from improved buildings.
    -Completely reworked family trees, larger and more historical.
    -More generals at the start of the campaign (related to faction size).
    -More Kings added to the battle map.
    -Pikemen fix (thanks to DrJambo).
    -Free upkeep units for castles.
    -A few more settlements defended by garrisons.
    -Some small bug fixes for burrecks skins.
    -Merchants a bit less likely to be taken over.
    -New UI for some units from Kingdoms.
    -Eastern european music added to Denmark campaign.
    -New Kingdoms units added for Denmark, but Dismounted Feudal Knights and Feudal Knights removed from their roster.
    -The moors start off in a better position than before.
     
  19. liemaximi

    liemaximi Youtube Master Race

    Tham gia ngày:
    17/2/08
    Bài viết:
    22
    Bac Vietanh oi sao em install ban mod nay theo dung huong dan roi khi đup vao icon ngoai man hinh thi no vang ra ngay.Co can crack gi ko bac.Em chua cai mod bao gio mong may bac chi de em dc choi Map Chau Au,lam on.
     
  20. vietanh797

    vietanh797 †A Faithful Knight† Moderator Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    27/5/05
    Bài viết:
    29,139
    Nơi ở:
    Wibu Kingdom
    làm ơn cho xin ít dấu
    cậu có crack 1.3 của bản med2 chưa hay chỉ có crack của kingdom
     
Trạng thái chủ đề:
Không mở trả lời sau này.

Chia sẻ trang này