Co j thj cu hoj, trực tiếp tại forum j ma pm yahoo ---------- Post added at 11:02 ---------- Previous post was at 10:53 ---------- Nếu chưa biết j thì ,cứ đánh với computer để làm quen với hero unit , skill
Mới chơi Game này thì bạn nên làm theo các bước sau: -B1: Học Tiếng Anh. -B2:Chơi hết Campain 2 bản ROC và TFT. -B3: Tập với Insane đến khi nào đánh như đùa thì thôi. -B4:Cứ làm hết 3 bước trên đi.................. Cách này là vừa tối ưu, vừa hiệu quả, các cách khác chỉ làm bạn đau đầu và nhanh nản hơn thôi...................... *Nếu tiếng anh của bạn không tốt lắm thì mò cũng được, 1 số mã sau sẽ giúp bạn(chỉ hoạt động ở SinglePlayer thôi nhé): warpten-xây nhanh iseedeadpeople-mở bản dồ(Hack map) thereisnospoon-mana vô hạn whosyourdaddy- bất tử greedisgood 999999-max tài nguyên allyourbasearebelongtous- xài trong trường hợp khẩn cấp GL HF
bạn vào facebook, like cái fanpage này, tớ sẽ hướng dẫn nhiệt tình http://www.facebook.com/pages/Châu-Quang-Thief-Vũ/100358546720890 Riêng mới chơi thì đánh với comp + xem replays để biết chiến thuật, tìm hiểu về các loại sát thuơng và giáp v.v.. sau khi like fanpage tớ hướng dẫn tiếp cho
Bạn qua topic bên kia báo danh hoặc add nick yahoo mấy bạn kia vào, mình nghĩ bạn sẽ rất khó để đi lên đấy
http://dlh.net/chtdb/chtindex.php?lang=ger&sys=pc&match=Warcraft+3:+Reign+of+Chaos _^________^_______^____ < > \ /\ __ /\ / ___ ___ | | |/ \ | | | \ > < / ___^ _|_^__| / /\ \|__^__ | ___^ ____^ ______ | \ /\ / | / / \ \ | | \/\ \ | / / \ \|_ __| \ | | / | ^ \ | |> / | | || |> / | | ^ \ | /\/ | | \ / | __ \ | __ \ | | || __ \ | | __ \ | |_ | | | /\ | / / | \ | | \ || | /\|| | \ || / / | \ | __| | | <__||__> |__> <__|___> |_>\ \/ /<___> |_>|__> <__||_| <___> | | |\__/ | | | / \/ \/ \ <_________________________> WARCRAFT III: Reign of Chaos Strategy FAQs for Version 1.04 Author : Romulo "RomRom" Gapuz Jr. E-mail : r0mjryahoocom FAQs Version: 1.00 Contents I. Introduction II. Gameplay Info A. Upkeep B. Damage Type vs. Armor Type III. Choosing Heroes IV. Grouping V. Build Order VI. Army Set-Up A. Unit Pre-requisites B. Setting up your Army C. Army Strategies VII. In-Battle Management VIII. Tips A. Credits B. Copyright Notice ==================== <>< Introduction ><> ==================== Before starting, i must remind you that this FAQs is not meant to give you foundation on how to play this type of game. It's meant to provide a skill base approach to players. I would assume that you have a working knowledge of this type of strategy game. Topics you'll see herein are chosen with proper ordering to very well explain the subject of this FAQs, gameplay strategy. It is suggested to run through this FAQs from the begining for not miss any points. ===================== <>< Gameplay Info ><> ===================== -------- Upkeep -------- No Upkeep, 0-40 Food Supply, 10 Gold Acquisition Low Upkeep, 41-70 Food Supply, 7 Gold Acquisition High Upkeep, 71-90 Food Supply, 4 Gold Acquisition ---------------------------- Damage Type vs. Armor Type ---------------------------- Piercing Damage do 75% Light 150% Heavy 35% Fortified Normal Damage do 150% Light 100% Heavy 50% Fortified Siege Damage do 50% Light 100% Heavy 150% Fortified Medium Armor receives 100% damage from all Damage Type Hero Armor receives 50% Piercing 100% Normal 50% Siege Spell Damage do 100% damage to all Armor Type, except 75% on Hero Chaos Damage do 100% damage to all Armor Type 1. Melee units have Normal damage and Medium armor. 2. Range units have Piercing damage and Light armor. 3. Spellcasters have Piercing damage and Light armor. 4. Siege units have Siege damage and Medium armor. 5. Flyers have Piercing damage and Heavy armor. 6. Heroes have Normal damage and Hero armor. 7. Defensive Structures have Piercing damage and Fortified armor. NOTE: These does not apply to all, but mostly you'll see it this way. ======================= <>< Choosing Heroes ><> ======================= In choosing your primary hero you should consider two things: Creeping and Ultimate Spell. Your first hero must be effective enough to use in advancing through creeps. Although you can use any hero to creep there are heroes which can be use more effectively. Proper usage of Skill Point must be done. Putting skill point on the 3 basic skills can be a downfall for you, for the skill level is lower than have just 2 skills. I suggest leveling on two basic skills. Skill descriptions are excerpts from the game, with enhanced tooltips. ---------------- Human Alliance ---------------- Primary Hero: Archmage/Mountain King Secondary Hero: Paladin 1. Archmage a. Blizzard - Calls down waves of freezing ice shards that damage units in a target area. b. Summon Water Elemental - Summons a water elemental to attack the Archmage's enemies. c. Brilliance Aura - Gives additional mana regeneration to nearby friendly units. d. Mass Teleport - Teleports 24 of the player's nearby units, including the Archmage, to a friendly ground unit or structure. 2. Mountain King a. Storm Bolt - A magical hammer that is thrown at an enemy unit, causing damage and stunning the target. b. Thunder Clap - Slams the ground, dealing damage to and slowing the movement speed and attack rate of nearby enemy land units. c. Bash - Gives a chance that an attack will do 25 bonus damage and stun an opponent for 2 seconds. d. Avatar - When Avatar is activated, it give the Mountain King 5 bonus armor, 500 bonus hit point, 20 bonus damage and spell immunity. Last 60 seconds. 3. Paladin a. Holy Light - A holy light that can heal a friendly living unit or damage an enemy Undead unit. b. Divine Shield - An impenetrable shield surrounds the Paladin, protecting him from all damage and spells for a set amount of time. c. Devotion Aura - Gives additional armor to nearby friendly units. d. Resurrection - Brings back to life the corpses of 6 friendly nearby units. -------------- Orcish Horde -------------- Primary Hero: Blademaster/Far Seer Secondary Hero: Tauren Chieftain 1. Blademaster a. Wind Walk - Allows the Blademaster to become invisible and move faster for a set amount of time. b. Mirror Image - Confuses the enemy by creating illusions of the Blademaster and dispelling all magic from the Blademaster. c. Critical Stike - Gives a chance to do more damage on an attack. d. Bladestorm - Causes a bladestorm of destructive force around the Blademaster, dealing 110 damage per second to nearby enemy land units. 2. Far Seer a. Chain Lightning - Hurls a bolt of damaging lightning at a target enemy that jumps to nearby enemies. Each jump deals less damage. b. Far Sight - Reveals the area of the map that is cast upon. Also reveals invisible units. c. Feral Spirit - Summons Spirit Wolves to fight enemies for a limited time. d. Earthquake - Makes the ground tremble and break, causing 50 per second to buildings and slowing units by 75% within the area of effect. Last 25 secondss 3. Tauren Chieftain a. Shockwave - A wave of force that ripples out from the Hero, causing damage to land units in a line. b. War Stomp - Slams the ground, stunning and damaging nearby enemy land unit. c. Endurance Aura - Increases the movement speed and attack rate of nearby friendly units. d. Reincarnation - When killed, the Tauren Chieftain will come back to life. Reincarnation has a 240 second cooldown. ---------------- Undead Scourge ---------------- Primary Hero: Death Knight Secondary Hero: Dread Lord/Lich 1. Death Knight a. Death Coil - A coil of death that can damage an enemy living unit or heal a friendly Undead unit. b. Death Pact - Kills a target friendly Undead unit, giving a percentage of its hit points to the Death Knight. c. Unholy Aura - Increases the movement speed and life regeneration of nearby friendly units. d. Animate Dead - Raises 6 dead units in an area to fight for the Death Knight for 120 seconds. 2. Dread Lord a. Carrion Swarm - Sends a horde of bats to damage enemy. b. Sleep - Puts a target enemy unit to sleep. A sleeping unit can be awoken by attacking it. c. Vampiric Aura - Nearby friendly melee units gain hit points when they hit enemy units. d. Inferno - Calls an Infernal down from the sky, dealing 50 damage and stunning enemy units for 4 seconds in an area. The Infernal lasts 160 seconds. 3. Lich a. Frost Nova - Blast enemy units around a target enemy unit with a wave of damaging frost that slows movement and attack rate. b. Frost Armor - Creates a shield of frost around a target friendly unit. The shield adds armor and slows melee units that attack it. c. Dark Ritual - Sacrifices a target friendly Undead unit to convert its hit points into mana for the Lich. d. Death and Decay - Damages everything in its area of effect by 4% of its base hit points per second. Also destroys trees. --------------------- Night Elf Sentinels --------------------- Primary Hero: Demon Hunter/Keeper of the Grove Secondary Hero: Priestess of the Moon 1. Demon Hunter a. Mana Burn - Sends a bolt of negative energy that burns a target enemy unit's mana. Burned mana combusts, dealing damage to the target equal to the amount of mana burned. Does not affect Demon Hunters. b. Immolation - Engulf the Demon Hunter in flames, causing damage to nearby enemy land units. Drains mana until deactivated. c. Evasion - Gives a percent chance to avoid attacks. d. Metamorphosis - Transforms the Demon Hunter into a powerful demon with a ranged attack and 500 bonus hit points. Last 60 seconds. 2. Keeper of the Grove a. Entangling Roots - Causes roots to burst from the ground, immobilizaing and damaging a target enemy. b. Force of Nature - Converts an area of trees into Treants. c. Thorns Aura - An aura that gives friendly nearby units a damage shield, which returns a percentage of an attacker's damage back to it. d. Tranquility - Causes rains of healing enemy to pour down in a large area, ---------- Post added at 06:26 ---------- Previous post was at 06:22 ---------- [Guide] Anh hùng của chủng Orc * Tên Việt Hoá do Shaman Mập đặt Edited by Shaman Mập Thánh Kiếm – BladeMaster Từ thưở khai sinh, những Thánh Kiếm đã trở thành những chiến binh mạnh nhất của chủng Horde. Những thánh kiếm này xuất thân từ bộ tộc Burning Blade (bộ tộc Hoả Diệm Kiếm), bộ tộc này đã tan rã do uống máu quỷ Demonic và bị điều khiển bởi linh hồn quỷ dữ. Chỉ duy nhất 1 vài Thánh Kiếm có khả năng thoát khỏi lời nguyền quỷ dữ. Dưới sự chỉ đạo của thủ lĩnh trẻ Thrall, những Thánh Kiếm 1 lần nữa tham gia phục vụ cho Hord và chính thức trở thành những trợ thủ bảo vệ đắc lực cho thủ lĩnh Warchief. Thông tin cơ bản : Tầm nhìn ban ngày : 180 Tầm nhìn ban đêm : 80 Tốc độ di chuyển : Nhanh (320) Mỗi level được tăng thêm : 2 Str, 1.75 Agi, 2.25 Intel. Level Attack (Ground/Air) Armor Strength Agility Intelligence Hit Points Mana 1 26-48 [37 avg]/None 5 18 24 16 550 240 2 27-49 [38 avg]/None 6 20 25 18 600 270 3 29-51 [40 avg]/None 6 22 27 20 650 300 4 31-53 [42 avg]/None 7 24 29 22 700 330 5 33-55 [44 avg]/None 7 26 31 25 750 375 6 34-56 [45 avg]/None 8 28 32 27 800 405 7 36-58 [47 avg]/None 8 30 34 29 850 435 8 38-60 [49 avg]/None 9 32 36 31 900 465 9 40-62 [51 avg]/None 9 34 38 34 950 510 10 41-63 [52 avg]/None 10 36 39 36 1000 540 Tên các Thánh Kiếm: Tojara, Nikoro, Kajind, Mikasa, Samuro, Akinos, Mazuru, Yozshura, Daisho, Kigami, Arashicage, Moogul the Sly, Jubei Wind Walk – Chiêu Phong Vân Tuyệt chiêu cho phép Thánh Kiếm tàng hình, và đi mây về gió, dy chuyển nhanh hơn. Khi Thánh Kiếm tấn công, sẽ hiện hình và tăng thêm mức sát thương cho nhát chém đầu tiên. Cấp…………..thời gian…………..đi nhanh thêm…………..nhát chém đầu thêm 1…………..20s…………..+10%…………..…………..…………..40 2…………..40s…………..+40%…………..…………..…………..70 3…………..60s…………..Tốc độ tối đa 400………..…………..100 sát thương Lưu ý : 1. WW (chiêu phong vân) giúp Thánh Kiếm trốn chạy khi hết máu, hoặc giúp Thánh kiếm do thám bản đồ. Bạn có thể vào tận nhà địch, quan sát và chạy ra trước khi Thánh kiếm hiện hình. 2. Phong vân giúp Thánh Kiếm giết được quái mạnh nhất và cướp đồ khi đối phương đang creep quái. 3. Phong vân còn giúp Thánh Kiếm mua quân tại những nhà lính trung lập, tàng hình và mua quân, tránh được sự canh giữ của quái trung lập. 4. Tốc độ tối đa của anh hùng là 400. Thánh kiếm đạt được tốc độ này với WW level 2. Chiêu phong vân level 3, chỉ có tác dụng kéo dài thời gian 60s thay vì 40s (level 2). Không 1 unit nào có thể vượt qua ngưỡng tốc độ 400. Do vậy đừng mua 2 chiếc giày cho Thánh Kiếm, mua 1 chiếc là đủ. (Mặc dù, ngoài đời, ko ai có thể chạy nhanh khi chỉ đi 1 chiếc giày) 5. Phong Vân có thể đi xuyên qua Unit, quân. Không đi xuyên qua được nhà. Tuy nhiên, những bản cũ như 1.11, 1.12 Thánh Kiếm có thể đi xuyên qua mọi thứ với phong vân. Về sau, được thay đổi và ổn định tới ngày nay. ---------- Post added at 06:32 ---------- Previous post was at 06:26 ---------- GUIDE tổng hợp ! [Guide] Anh hùng Orc.doc97KB [Guide] Orc chong HU Expo Map EI.doc989KB [Guide] Orc chong UD Tower Rush.doc http://www.mediafire.com/?0t6g2dzvb43zj1o http://www.mediafire.com/?ci25c98orlwggc4 http://www.mediafire.com/?rs2l9ep7qqiul48
bác shaman mập toàn đưa tiếng anh lên vậy còn mấy tướng mà mua nữa bác biết không chỉ với mình cũng mới tập đánh mellee