Hi mọi người.... chắc hẳn ai chơi Fifa 11 cũng đều thấy cái hay nhất là được đá online giao lưu với mọi người. Nói tới vấn đề online thì hẳn không phải ai cũng có cùng 1 cảm nhận... có người dùng mạng cáp quang ngon cầm host chắc chẳng bao giờ biết tới chuyện lag hình hay delay là gì... một số anh em mạng lởm hay khu vực nhà mình mạng ko ổn định chắc là sẽ thấm thía vấn đề này. Sắp tới Fifa 12 ra sẽ không chơi qua mạng Lan nữa mà đá trên EA Server (Hình như đặt bên California) nên sẽ càng khó đá Mình muốn hỏi anh em cùng nhau cho ý kiến về các nhà mạng (ISP) ở Việt Nam hiện nay xem dùng nhà mạng nào tốt, ổn định và quan trọng là ping time thấp. + Viettel ra gói FTTH Eco khá hấp dẫn với cước phí 350k/tháng, cái quan trọng là quang hóa hoàn toàn ---> ping time sẽ thấp... + VNPT TPHCM mới ra gói FTTH F0 20Mb miễn phí lắp đặt nếu chuyển từ nhà mạng khác... cước phí nghe đâu khoảng 840k/tháng
Luân ơi, Server EA năm nay đã đc Move qua châu Âu rồi. Tin này trên EA forum. Còn việc đá PvP ko hoàn toàn như Luân nghĩ đâu, mình có giải thích bên topic kia rồi, mình post lại đây. Nói thêm cho ae rõ hơn. Chơi trên EA server chia làm 2 dạng chính. Solo và Team - Solo: (Head to Head). 2 người sẽ chơi với nhau trực tiếp qua giao thức Peer to Peer không qua Server của EA. Như vậy là y như chơi trên GR và còn tốt, ổn định hơn GR vì qua sự điều tiết của EA, càng gần nhau càng tốt. --> Ae cùng ở VN chiến với nhau tốt. - Team: Online Team Play, Pro Clubs. Mọi người chơi sẽ kết nối với 1 Server trung gian của EA. Chính vì thế, khi chơi Team muốn mượt thì chỉ nên gồm những người chơi trong cùng 1 vùng - Đông Nam Á chẳng hạn. Nếu trong đó có 1 anh Châu Âu lọt vào, đến 1 ngưỡng nào đó có thể gây lag cho cả Team thì EA sẽ tự disconnect anh đó ra. Về cơ bản là thế. AE có thể đọc thêm ở đây. http://forum.ea.com/uk/posts/list/933577.page Hi all, We’ve done a lot of work to change things up and improve the overall experience, and we’re pretty excited about what you’ll make of it. However, we’re also keenly aware that the experience you had with FIFA 11 wasn’t the best in a few areas. So we thought it would be a good idea to post here and give you a deeper view on the issues we’ve looked to address and the things we’re doing to try to make FIFA 12 online the best experience possible. Needless to say a lot of what we’ve been focussing our attention on for FIFA 12 is based on the continuous flow of feedback from our fans. And for that, thank you. Keep it coming! Servers Probably the most common comment we receive concerns servers. Whenever any kind of connection issue occurs, for anyone, the natural response is to point at the ‘servers’ and ask for them to be ‘fixed’. Of course, it’s never quite as simple as that and there are a number of causes for connection problems. Sometimes that’s to do with our own servers, sometimes it’s down to external factors we can’t control. If you’re playing online head-to-head matches, they are peer to peer. That means we determine your location and match you up with another user based on a variety of factors. Once connected everything is direct between both players. If disconnections occur during a head-to-head game, this is probably due to a connection problem for one of the two players outside of our control, or because one of the players has disconnected or interrupted their connection deliberately. However, Online Team Play (OTP) and Clubs are a different story. It’s fair to say we didn’t have the best year in terms of stability for OTP and Clubs and we’ve worked hard on making that better for FIFA 12. For this type of gameplay, in order to keep you and everyone synced up and connected, everyone connects to a central server – just like in 1st person shooters. As you play, you send information up and down from the server. What makes this system great is the slowest person doesn’t add lag for everyone else, as it would in peer-to-peer games. However, on the flip side, if your connection can’t ‘keep up’ with everyone else, there is a threshold where you may be disconnected. This may be due to your ISP, router, or connection, but in many cases it can also be due to someone simply being further away from the server than everyone else. For example, if I have British mates and join their club, our game will likely connect to a European server. In this case, all of my actions need to travel from Vancouver to Europe and back throughout the game. You’ll have better Pro Clubs experiences by joining clubs in your relative regions. That’s one side of it. The other side is on us. For FIFA 12 we have spent a lot of time looking at our code for OTP and Clubs in order to improve the reliability of your connections to the game. We decided that was probably more important to you than anything else we could do. So here’s a few bullet points to explain what we’ve been working on: Testing, testing, and more testing. We’ve done much more testing in other regions of the world, using differing connection strengths. In particular, we’ve had groups continuously working on that in Argentina, the UK, and obviously here in Vancouver. We’ve also done a lot more wireless specific testing, brought in better load testing for our servers and kicked off early pre-launch testing on our final, live servers. Better tools: We’ve now got much better tools to help us debug issues in both gameplay and online code. One problem that can occur with gameplay (rather than online code) is the dreaded desync. This is where a very specific event in an online match somehow becomes interpreted differently by different people’s local games. When this happens, a disconnection will occur. It’s a complicated thing and affects any game with online modes, but when it happens in Clubs we know it can be very frustrating. We’ve spent a lot of time using our new, improved tools to unearth these gremlins and sort as many of them out as we possibly can for FIFA 12. Better matchmaking: A lot of the problems people have experienced with FIFA 11 comes down to people being inappropriately matched for games. FIFA 12 will include improved matchmaking to prevent less than ideal matchups. Additionally, we have moved authentication and matchmaking servers (what we call ‘central’ servers) to Europe now, which will mean logging in and navigating online screens should be much snappier for most people. Cheating and Glitchers FIFA 11 was also a bad year for people finding loopholes, exploiting them, and causing problems for others. They included: People using the ‘Flag Glitch’ to cheat their way up leaderboards. Using ‘super teams’ in ranked play. Working around base console security to access and change their Virtual Pro data. Intentionally causing disconnects in Clubs with the ‘Trigger Glich’. The good news is we have put in place fixes for all these issues for FIFA 12. The caveat, of course, is that whenever millions of people compete at something like FIFA, there will always be those people out there who think it’s worthwhile trying to cheat. They’ll work hard to figure out what exploits may exist, and doing so spoil the experience for everyone else. It’s the nature of the beast, every modern game has to deal with the same thing, and deal with it we will. We will be closely monitoring the community once FIFA 12 launches and throughout its lifetime, but more than that – we have also built better tools for reviewing and punishing known cheaters.
Ý mình là anh em dùng mạng ở Việt Nam cùng show ping time các mạng đang dùng cho anh em cùng xem để coi nên lắp ạmng nào đấy mà.... Vốn mình cũng đang định lắp cáp quang... nhưng lỡ mà ping time nó chẳng hơn gì ADSL thì chắc khóc hận....
Ý mình là, nếu phục vụ ae VN đá với nhau thì mạng ae đang dùng đá vẫn OK vì Head to head dùng giao thức Peer to Peer đó mà.
Anh em cùng show ping time của các nhà mạng nhé... chú thích thêm khu vực nào để ngâm cứu xem nên lắp thằng nào...
Chữ ký mình là đo mạng cáp quang CMC của cty ra Hà Nội. Ping 45ms Để tối về nhà đo mạng VNPT 4mb ở nhà xem sao.
Bác Cyentruk mạng cáp quang mà sao ping ra HN vậy cũng hơi cao nhỉ, mạng nhà mình VNPT MegaFamily ping ra HN cũng chỉ nhỉnh hơn có tí thôi, để tối về test lại thử.
Mình mạng cáp quang FPT ở HN, ping vào HCM thì đc vậy, chán quá bọn FPT cáp quang nó cũng chặn băng thông quốc tế, chơi game nc ngoài còn chán hơn cái mạng ADSL cũ.
Nhà mình cũng mạng này, mở port từ thời FIFA 08. Đến giờ đá FIFA 11 trên GR nhiều lúc tưởng mạng mình cùi, nhưng nhiều người nhảy vào khi mình hỏi thì bảo host mình ngon và chơi mượt đến 90%. Mình thấy VNPT cũng được mà.
Mình không làm kinh doanh về mạng và cũng không mê đá Online đến mức bỏ ra 1 tháng 850k để lắp mạng cáp quang , tiền này đủ để mua đĩa gốc cho máy PS4 rồi ^!
Nghe nói mạng Viettel ping rất gút, nhưng download thì lai sịt, VNPT ngược lại....... ---------- Post added at 18:43 ---------- Previous post was at 18:36 ---------- Nghe nói mạng Viettel ping rất gút, nhưng download thì lai sịt, VNPT ngược lại.......
- Mình dùng mạng của VNPT cũng khá Good , tuy không quá ngon nhưng cũng ở mức chấp nhận được , nếu mạng cáp quang mà hạ giá thành thì cũng có cái hay đấy ^!
Nhà mình dùng gói Mega Easy của VNPT, thấy dạo này mạng cứ chậm chậm sao ấy. Mình ở SG, lúc nãy vừa chạy test thử ping ra HN thì được kết quả là 79ms. ---------- Post added at 00:26 ---------- Previous post was at 00:25 ---------- Chạy lại lần nữa thì được kết quả thế này