Tui thì ko phải ở GZ ruì tui là dân Ngô Quyền nhưng tui thấy bác noí vậy thì lên GZ đánh bác muốn lên đời sớm hay trễ thì có người đánh voí bác ruì để xem fast castle của bác hiệu quả hay ko để ruì rút kinh nghiệm.
nói vậy chứ nhìu khi cũng ứ chết được ! lúc nào xong 1 màn đấu khẩu cái là hè nhau lên GZ đánh ! nhưng khổ cái ở Huế chẳng có chổ nào GZ cả ! mà không lên thì lại bảo ta sợ chết ! hohhohhohho bùn cời quá ! à nếu đánh 1 v2 thì xài kiểu nào là hay nhất ? tối qua đánh 1 trận 1v2 với 2 thằng cha ! đánh chật vật mãi cúi cùng cũng thắng ! nói chung là rất khó dứt điểm !
Lại có sự nhầm lẫn rồi thì fải..GZ= GameZone<--tên 1 tiem game vitinh o Bắc Hải thôi chứ đâu có lên Zone dược đâu?? 1 vs 2 cơ ah2...(mới nghe thôi đã rùng mình) 1vs 1 còn khổ lên khổ xuồng nữa là 1 vs 2 ...!!! To Alex: Đánh nhau ngay Feduel age giành giật từng giây mà chú muôn nằm yên đó ma làm ăn ah... fast castle trong 1 vs 1 hầu nhu không thể nêu trình độ 2 bên ngang cơ nhau,len dời sơm 1 vil là lợi duoc khaong 30' làm duoc bao nhiêu chuyện rồi...mac dù vẩn biet lên đời sơm thì it vil nen economic low nhung ảnh huong không đáng kể..?? Hiện tai thi it ai lên vói pop 25,26 trong 1 vs 1 lam...đánh team còn chap nhận duoc...!!!
có thể mấy đứa chơi với mình còn non tay nên mình cảm thấy lên đời sớm ít tác dụng lắm .còn đánh nhau ở thời hai thì tất nhiên là có và còn quyết liệt hơn các thời khác nữa đó chứ đánh 1v2 thì thua tui chịu bỏ máy thua cho sớm trả tiền giờ ít hơn
Đánh đời 2 mà lên sớm hơn 20s là hơn được 3,4 thằng quân rồi, nên tất nhiên là sẽ lợi thế hơn. Khi mình có 8, họ chỉ có 4 lính thì lợi điểm hơn nhiều. CÓ ai bày cho em cách luyện Micro knight không vậy, huhu
civil mạnh trong team game,vì kỹ thuật khá đầy đủ và các loại lính đều mạnh còn 1 vs 1 thì ít ai chơi byzantine vì tốc độ xây nhà wá chậm
không ! zone ở đây là zone trên net í ! lên đời với 24vil 9'08s là đã tốt chưa nhỉ ! Attheng thường hay chơi kiểu này ! nếu thấy vì 1 lí do chi đó mà chậm khả năng lên đời 2 như bình thường thì khoan lên lun ==> chuyển qua đánh castle fast lun sau đó áp dụng mass knight vì ở Huế trận chiến chỉ kịch liệt diển ra ở castle age ! do hay đánh tearm mà !
pop 24 ! làm gì có lên đời ở 9'8sec mà 24v ? thánh hả ? chỉ có chơi Chinese hay pearsian thì còn hoạ may ... àh cái này tụ mãi tới trang thứ 3 ! lôi lên coi lại cũng hay ... với lại tớ có 1 bài về Byzan như thế nầy định dịch mà nhát quá ! thôi thì bác nào dọch hộ nhá : The Byzantines: Under powered or under rated? By _UKAK_Sando Often considered a weak civ by many players, the current climate of AOC is well suited to their strengths and could well see their introduction into competitive play. This guide will take a quick look over their strengths and weaknesses and how best to take advantage of them. Bonuses: - 25% cheaper Spearmen, Skirmisher and Camel lines. This bonus is the strongest in the Byzantine arsenal. It is most effective in feudal and castle ages where troop costs are more important, but will also save you a lot of resources in Imperial. The Spearmen line costs just 26f 19w, Skirmishers 19f 26w, and Camels 45f 41g. This gives you extremely affordable access to the commonly used troops of these two ages - skirmishers at a significant discount for feudal and camels for used against the hordes of knights usually encountered in castle. - Buildings receive a hit points bonus (+10% Dark, 20% Feudal, 30% Castle, 40% Imperial). You probably wont notice this bonus in most games, but it can be the difference between victory and defeat at a push. Think of those vital situations - your house or palisade wall is taking a hammering in feudal, theres an army waiting to come through - will your villagers manage to patch something up in time before he gets in? Youll be glad of +20% extra hit points then. - Free Town Watch on hitting Feudal Age. A nice little extra that saves you 75 food and 30 seconds of TC time. It also makes you a lot more difficult to forward build on without your knowledge. To make best use of it, get a few radar houses up early. - Upgrade to Imperial Age costs 33% less. Another very useful bonus that usually means you get to Imperial age sooner, and without such a hit on your resources. Can also be used strategically in Team games from the pocket, as the early presence of trebs on the castle age battlefield can be extremely decisive. - Fireships do 20% more damage. This bonus is a nice boon for the Byzantines once you hit castle, but they dont stand up well to massed war galleys or better. Theyre most effective on maps where you need a small naval force while you fight on land - eg. Scandinavia or Continental. Team Bonus: Monks heal +50% faster. Yes, you could be right, that might not be the sound of the Earth shattering ;-). This bonus simply isnt in the same class the top civs team bonuses such as cheap docks or fast working stables. However, it certainly isnt useless. If nothing else it reminds you to make use of Monks - convert enemy troops, heal your own (and very quickly), and collect relics. Persian and Aztec allies might well thank you, even if nobody else does :-)
Through the Ages: The Dark Age: The Byzantines get a measly +10% hit points to their buildings in Dark, but that is their only bonus. This technically qualifies them as a slow civ, but theres no real difficulty attached to a standard 22-24 villager feudal, or 27+2 fast castle for them - they simply dont receive an economic bonus. The Feudal Age: This is where the Byzantines come to life. Youll immediately receive the benefits of Town Watch, giving you much increased visibility around your base. In a feudal war, you want to concentrate your efforts on mass production of your cheap skirmishers and spearmen - the bonus really add up when youre saving 15 resources per unit. If youre producing from 1 barracks and 2 archery ranges, while maintaining constant villager production, youll save an average of 56 resources per 5 pop, which compares favourably with the Hun house bonus (which saves you around 40 resources per 5 pop). The down side of this is that you receive no bonus on scouts, archers or m@a - while a Hun still would. They also receive no bloodlines for their scouts. The building hit points bonus also comes in handy here, with house and palisade walls and towers all being 1/5 tougher than their enemy counterparts. On water the Byzantine are poor in feudal, with their only bonus being slightly tougher docks. Much better to head quickly onto castle for Fireships, or land and put those cheap troops to use. The Castle Age: The Byzantine bonuses carry over into Castle age, and if you have significant feudal forces left over, you will strongly want to consider upgrading them. The main addition to your forces should be cavalry. I find a mixture of knights and camels works best - without bloodlines your knights will be inferior to the enemy, but with cheap camels and pikemen mixed in, you shouldnt find it difficult to counter a player making heavy use of their cavalry lines. Fully upgraded elite skirmishers are a very useful unit to have in castle, effectively countering x-bows, pikemen and horse archers, plus with 5 attack and good pierce armour, being useful as a villager killer. As you continue to boom in castle age, keep an eye on your resources, as you only require ~650 food and ~550 gold to advance to imperial age. A few Byzantine priests are useful to have around, as they can rapidly heal your injured troops. The Byzantine navy makes something of a recovery in the Castle Age, with the best fireships in the game, although heavy use of War Galleys is still recommended to compliment them. The Imperial Age: Imperial age is where the Byzantines hit their peak, and with a little luck you should hit it several minutes before your opponent. They have access to the fullest tech tree in the game, giving you a lot of options, from Bombard towers to Paladins. The most effective way of using this plethora of options is to counter what your opponent is throwing at you, and continuing to make effective use of your cheap counters units. Getting bracer and gunpowder for your elite skirms is a priority and this also gives you access to the expensive gunpowder units. Halberdiers is a usual upgrade to get, and you might want to also consider Heavy Camels if your opponent is making heavy use of cavalry. Your buildings are now also a lot stronger (at +40% hit points), giving you the toughest castles and walls in the game. Think of it like this, enemy trebs will have to fire 40% more shots to take down any of your buildings. There are two drawbacks however. First of all, the Byzantines can be seen as jack of all trades, master of none as their troop lines receive no special bonuses, and all of them have flaws that effect their performance. They lack Blast Furnace which effects all their melee units, and their cavalry are further hampered by lack of bloodlines. They also lack a few favourite technologies, Heavy Scorpions, Siege Engineers and Treadmill Crane. They do receive every single economic upgrade however. On water the news is better, you have access to the full naval tech tree, including the now useful shipwright. Although not quite up to duking it out with the Vikings or Saracens, the Byzantines have an extremely effective and versatile late game navy.
Unique Unit: Name: Cataphract/Elite Cataphract Cost: 70 Food + 75 Gold HP: 110/150 (No Bloodlines available) Attack: 9/12 Armour: 2 Pierce Armour: 1 Elite upgrade cost: 1200 food, 550 gold The Cataphract is easily one of the top UUs in the game, as there are so few units that easily counter it. The Cataphract not only gets a hefty damage bonus against infantry (+9/+12) but it also takes less damage from them - particularly from pikemen. Combined with the trample damage from logistics, this makes it a fantastic shock unit, good for cutting through the usual mass of late game trash troops, and a nightmare for infantry dependent civs. However, this is balanced against the high upgrade costs for the Elite upgrade and Logistics (Their Unique Technology), weighing in at 1600f, 800g and 1000f 600g respectively, a total of 2600f and 1400g. This means that the Cataphract is only seen well into the game, more often in team games than 1v1s. Cataphracts are best countered by other cavalry, priests or simple attrition. They also lack some of the pierce armour of other heavy cavalry. Unique Technology: Logistics. - 1000 food, 600 gold. This technology adds trample damage for Cataphracts (this means that any enemy units in close proximity take damage from them when they attack). This makes the Cataphract the only unit in the game to benefit from this other than the Elite War Elephant, and considerably adds to their effectiveness in a battlefield situation. However, this technology gives you no benefits to any other troops, and should only be purchased if you have extensive resources already banked, multiple castles up and plan to use Cataphracts heavily. Allies: The Byzantines most benefit from British and Hunnish allies on land maps, as their increased production speed for Archery ranges and Stables respectively allows them even faster production of their cheap counter troops. Persian and Aztec allies are more likely to gain benefit from the Byzantine team bonus. The Byzantines tend to be able to fill gaps in the troop lines of almost any other civ, so make good late game allies. Overall: I long held the view like many players that although an occasionally worthwhile partner in team games, the Byzantines were a civ for rookies and BF players. However, with the release of the new patch and the state of the modern game, the Byzantines are looking increasingly attractive at the higher levels of play. Massed skirmisher fighting in Feudal, and most players heavily employing knights suit the Byzantine strengths very well. Skirmisher wars are a Byzantine speciality, getting the same unit for 25% less than your opponent is a very direct route to success. Similarly, with cheap Camels and Pikemen, standing up to massed Knights in castle age is not a problem. Simply building units saves the Byzantine player resources compared to his opponent. The problem for the Byzantines has always been that they lacked any kind of economic bonus, and this is still a handicap for them. However, with massed units being the order of the day in AOC, the Byzantine savings can rapidly add up to equal and exceed the economic bonuses of many civilisations. With their other useful bonuses such as free town watch and stronger buildings thrown into the mix, theyre certainly worth considering as an alternative to the more popular civs. There are still issues about the Byzantines being more predictable in the early game, but the addition of gold or stone mining allows them to still have a good range of feudal options. With their superior tech tree, the longer the game lasts, the more the balance swings towards the Byzantine player.
dù ko hỉu nhìu nhưng đọc vào cũng thía rằng BYzan là 1 đế chế mạnh có kĩ thuật đồng đều .... nói chung là Good civ ... hehe tớ cũng rất thích chơi byzan ...... hahhâhhhehhe may mà ta đã có 1 quyết định đúng đắn là post nguyên bản tiếng anh nếu ko ngồi dịch thì chít mất ... bác nào dịch hộ nhá .... THX nhìu ....
[/quote]khong the chờ được muốn có kinh tế mạnh thì dark age phải ra vill liên tuc không ngừng chứ không thể sinh dược 22 vill rồi ngồi chờ đủ food rồi mới click feu dal ....không ai có cái suy nghĩ sai lầm đến như thế cả mặc dù thủ hay công đều thế ....nếu là cao thủ thì không có suy nghĩ sai lầm như thế ....[/quote] ------ Bất kỳ ở giai đoạn nào đi chăng nữa thì việc lên đời sớm hơn đối phương cũng đều là một lợi thế. Đặc biệt là với feudal rush thì khi bạn đã xây được 1 barrack, 1 archary, 1 tower mà đối thủ vẫn chưa lên đời thì bạn đã ở thế bất khả bại rồi. Từ lúc đó đối phương chỉ còn lo đỡ nhà mà thôi. Xin lỗi bạn DinhThang nhưng có rất nhiều cao thủ sử dụng phương pháp lên đời sớm như vậy. Và với các cao thủ khi đạt đến pop 22 là ấn lên đời được ngay chứ không phải ngồi chờ food gì cả. Chắc bạn chơi trên zone thì phải biêt Halen_jp chứ? nhà vô địch giải thế giới vừa rồi đó. Tôi có khoảng 8 record của Halen đều ấn lên đời phút thứ 8:05 với pop 22. Đó là chưa kể có những cao thủ dùng Mongol lên đời xong ở phút 9:10 với pop 20. Vào cái thời gian mà bạn bắt đầu ấn lên đời với pop 25 mà có vài chú battle arms hay vài chú ngựa thịt vào nhà cộng với tower thì tôi e rằng bạn chẳng thể xây nổi một công trình quân sự nào cả. chỉ có cách F10 resign mà thôi. Tuy nhiên chiến thuật trên chỉ có hiệu quả với những cao thủ với khả năng điều phối tài nguyên và micro quân thật tốt mà thôi còn với những gamer non tay xin đừng sử dụng tactic trên bởi vẽ hổ không thành thì chỉ có chết mà thôi.
uh ! tớ cũnh thía thía ..... lên đời phút thứ 8 là ấn thì ~ người chơi 25 pop chỉ có nước chít tuy zzậy nếu non tay chơi kinh tế không vững thì ta lại hại ta thôi ....
bây giờ thì làm wái gì có ai lên pop 25 đâu nhỉ......toàn là len 22 23 ko thôi..nhưng mà tui thấy lên 24 kinh tế đều nhất..cái gì cũng dư giả tha hồ mà làm an ..lên sớm mir kinh tế yếu thì từ thua đén thua lên sớm ko có tiền xây nhà lấy gì ra lính ...gla
phải phải .... nhưng những ai lên đời 25 pop ttốt thì mới lên đời 24 pop ttốt nên cứ tập 25 cái đã àh , các bác lên đời 24 pop thì bao nhiu theng làm gỗ ?
khong the chờ được muốn có kinh tế mạnh thì dark age phải ra vill liên tuc không ngừng chứ không thể sinh dược 22 vill rồi ngồi chờ đủ food rồi mới click feu dal ....không ai có cái suy nghĩ sai lầm đến như thế cả mặc dù thủ hay công đều thế ....nếu là cao thủ thì không có suy nghĩ sai lầm như thế ....[/quote] ------ Bất kỳ ở giai đoạn nào đi chăng nữa thì việc lên đời sớm hơn đối phương cũng đều là một lợi thế. Đặc biệt là với feudal rush thì khi bạn đã xây được 1 barrack, 1 archary, 1 tower mà đối thủ vẫn chưa lên đời thì bạn đã ở thế bất khả bại rồi. Từ lúc đó đối phương chỉ còn lo đỡ nhà mà thôi. Xin lỗi bạn DinhThang nhưng có rất nhiều cao thủ sử dụng phương pháp lên đời sớm như vậy. đâu có gì phải xin lỗi đâu cậu hiểu giống ý tớ mùh nếu mic kinh tế tốt thì vừa sinh xong 22pop là đủ 500 food nhưng mùh tớ viết bài này nói là nếu đạt pop 22 mùh chưa đủ food thì cứ sinh tiếp vil chứ không nên ngồi chờ cho đủ food[vì nếu ngồi chờ thì kinh tế không tốt lắm sinh vil thì lợi hơn] còn chiến thuật 22pop vil forward thì tớ biết cách đây cũng khá lâu rồi Từ hồi giải best legion ,trong giai này chris chơi feudal với pop 22 forward 3 vil và không có đối thủ trước kì WCG 2002 mà halen feudal với 23pop choi scout
àh quên nữa to: bé athèng nè lần sau post bài thì nên post bài dịch nha ,bài này tớ đọc trên MFO rồi post tieng anh như thế thì chỉ đọc được chữ được chữ không thôi : nếu muôn dich cho nhanh thì cần kèm theo từ điển ne: www.dictionary.com
All nói vậy là sai ruì,chắc All chưa xem rec nhiu nên ko để ý đến kinh tế mà cho dù xem thì cũng chưa chắc nhận ra.Nếu All noi lên với pop22-23vil mà yếu kinh tế àh yếu khi mà đối phương thủ chui rút ở nhà còn nếu mà wa rush thì All nhắm kinh tế All nhiều dc ko.Nếu có hứng thì vào Legion Lord Of Map dowload trận Chris v Devaiky gì ấy ruì xem thằng CHris đánh thằng ấy lên nổi ko.Đối phương lên đời sớm thì dĩ nhiên có lính sớm có lính thì cứ cho vao wậy ruì rút ra thì trong khoang 2-3 con dân lên sau đối phương thì cũng bị đối phương wậy cho nhức đầu ruì chứ ko cho All yên ổn đâu. Còn caí chiêu của thằng halen thì chỉ có thể thắng những expert yếu tay thui bởi vì halen đánh = scout food lúc đầu thì cũng ko nhiều nên thường là thủ ít công.
để tao coi lại xem sao..như mà phải nói thật là tao thấy wa nhà thằng kia war với nó..thì nó lấy dân ra war luôn ..có khi nó rào nhà lính luôn ..nên cũng ko bít nữa..mày coilại mấy cái record ..koven vs chirst di tuy là chirst lên feu sớm hơn nhưng mà tao thấy koven lấy vil ra chơi luôn nên lúc đầu thì di6ẻm kinh tế hơi yếu .nhung mà lúc sau thì cũng cần = thôi..dạo này thì ai cũng lên 23 lả chủ yếu ..tao thấy lên 20 thì kinh tế yếu thật..có lẽ hơi khó chơi..đòi hỏi mirc kinh tế phải tốt ..nên chắc là nên lên 22 23 thôi.. có thấy toàn lên với pop 21..wa nhà thằng kia attack..nhưng mà dù sao thì tao cũng sẽ chỉ lên 22 và 23 thôi..có lẽ mình làm kinh tế còn kém nên chua thể nào wa 1750 duoc......gla