Sau khi chơi xong các trò hành động DR2 vs DS thì tiếp đến trò này Cái Tutorial này hướng dẫn người mới chơi kiểu gì mà khó hiểu quá, còn nhiều vấn đề nữa. Mấy bác cho hỏi là xung quanh City em có 6 production nhưng khi bấm vào tên city thì chỉ thấy có 3 production ??
6 búa là tổng lượng production có thể có. Số búa khai thác được lại liên quan trực tiếp đến số dân có trong city.
Haiz, k có crack cho bản update mới, chơi map cỡ nhất càng về sau load càng lâu lê lết T_T đành đợi 1,2 năm nữa cho bản mở rộng ....
Bên TQ có patch + crack rồi nè: http://u.115.com/file/t898008d81 + http://u.115.com/file/t25ad244b6 Tìm dòng này:" 下载地址: 优蛋专用下载链接 联通1下载 电信1下载 备份下载 " cái thứ 2,3,4,5 từ trái sang là link down đó
Có ai biết cách setup map sao cho đúng với vị trí các nước ngoài đời không? Mình chơi Japan mà thằng Mỹ nó kế bên mình
bạn ơi, bạn đã test chưa đó.. Mình chờ mỏi mòn patch mấy tháng nay rồi... nêu thực sự hoạt động đc thi cám ơn bạn nhiều nhiều lắm.. ye!!!!!
^ thanks bác Cài xong, vào chơi lại các màn load map huge, load nhanh hơn vốn trước đây mỗi lần end turn đợi dài cổ từ 2-5' thì giờ mất có môt hoặc chưa đầy 1' là xong Chơi lại map mới xem bản update thay đổi ra sao với info giới thiệu tháng trước
Civ5 thay vì theo hướng god-game design thì lại theo hướng board-game design, làm mất hứng quá. Nhưng mà theo truyền thống Civ, chắc là sẽ đợi 1-2 bản expansion để xem thế nào. Buồn cười ván thứ 2 chơi thử warmongering ngay từ đầu, lên archery trước, để xây warrior, rồi con warrior đầu declare war ngay lập tức, chui lên núi / chui vào rừng đứng, tới con warrior thứ 2 thì đập thành phố, tụi nó ko tài nào đánh lại được. Chiếm được 4-5 capital xong là có horsemen, coi như bá chủ continent. Nếu chơi pangaea chắc thắng luôn rồi? King difficulty đấy <_>
Nhớ không nhầm thì dòng Civilization này chưa bao giờ đi theo kiểu "god game" cả. Vì người chơi đóng vai trò cụ thể là người lãnh đạo quốc gia mình chứ không có quyền năng gì khủng khiếp với quốc gia khác. Đâu như Black and White? Cậu có nhầm không vậy?
1 số thay đổi mới ở bản cập nhật sắp tới AI •Worker AI improvements. •Update to tactical AI pillaging code. Additionally, always check to make sure it’s not trying to pillage in an enemy dominance zone. •AI victory emphasis improvements (more efficient end-game when focusing on Science and Diplo victories). •AI should colonize other continents regularly. •AI will emphasize production of an Ocean going explorer unit when the time comes. •Adjust Napoleon to make him more likely to go for culture. •More aggressive second wave expansion (mostly off shore) after initial empire building and consolidation has occurred. •Optimization when finding routes (pathfinder improvement). •Multiple tweaks and bug fixes. •AI will now build ranged and mobile units more in line with the flavor settings. •Multiple defensive AI tweaks. •Never use ranged units to provide flanking bonuses. (Added 11/18) •Improve AI use of protected bombard attacks (melee in front, ranged in the rear). (Added 11/18) •Worker priority adjustments (prioritize pillaged tiles, etc.). (Added 11/18) •Further pathfinder optimization. (Added 11/18) GAMEPLAY •Cities heal more quickly. •Only allow one upgrade per unit from a goody hut. •Science building track adjustments (cost, specialist slots, GP Points, etc). (Added 11/18) •Amount of damage caused during naval combat increased. (Added 11/18) •Melee horse units combat value lowered, and now receive a penalty when attacking cities. (Added 11/18) •Lowered bonuses received from Maritime city-states. (Added 11/18) •Removed maintenance from defensive buildings. (Added 11/18) •Multiple unit upgrade track adjustments. Most (but not all) units now have a full upgrade path from start to finish. (Added 11/18) •Open terrain penalty lowered. (Added 11/18) •Policies must be selected the turn they are earned. (Added 11/18) •Promotions must be selected the turn they are earned. If it’s as a result of combat, then the beginning of the next turn. (Added 11/18) UI •Tweaked the single-player score list to hide the civs of unmet ai players. •Added game option to disable automated workers from removing features. (Added 11/18) DIPLO •AI's attitude towards you is now visible in the diplo screen and diplo drop-down. •Added info tooltip for an AI leader's mood. Lists things that are making an AI player happy/upset. •New diplo system: Declaration of Friendship (public declaration with diplomatic repercussions). •New diplo system: Denounce (public declaration with diplomatic repercussions). •New custom leader responses (Serious Expansion Warning, Aggressive Military, Luxury Exchange, Borders Exchange, Gift Request). MODDING •Parent category counts now include counts of child categories. •Selecting/deselecting a category now automatically selects/deselects it's children and its parent. •Tweaked category name truncation to better fit names. •Hide categories w/ no children and a count of 0. •Added support for fallback languages (if mod is not translated, fall-back to English so text keys are not showing). MISC •Fixed save format which causes saves to increase the memory footprint of the game drastically when loading frequently over the course of the game.
Silly patch, lol. Cái patch này sửa gameplay nhiều thật. Diplo quay lại thiết kế của Civ IV, nerf horse rush, nerf maritime city state, buff city defense, nerf unit self-heal promotion, fix policies stacking cheat, .... Để down thử xem sao, biết đâu lại có hứng chơi tiếp