World of Tanks US server đã Released Thảo luận Ver 3

Thảo luận trong 'World of Tanks' bắt đầu bởi GP.Onizuka, 15/5/11.

Trạng thái chủ đề:
Không mở trả lời sau này.
  1. GP.Onizuka

    GP.Onizuka The Warrior of Light

    Tham gia ngày:
    27/12/09
    Bài viết:
    2,208
    Nơi ở:
    Ho Chi Minh City
    Cái này em đọc bên quansuvn bác ạ, bên đó cũng ko nêu rõ về tầm bắn hiệu quả, nhưng chắc cũng giống nòng Stuh, ~300m đổ lại
     
  2. unreal2005

    unreal2005 The Warrior of Light

    Tham gia ngày:
    29/6/08
    Bài viết:
    2,143
    Nơi ở:
    tp HCM Q.10
    à xéo sang chuyện này 1 tý:
    ngay sau khi vừa bắn 1 phát đạn xong mà xe mình bị bắn nổ, thì phát đạn mình bắn ra tiếp tục bay đến mục tiêu hay biến mất giữa không khí??!
    vụ này bị rất nhiều lần, chuẩn bị last hit thằng tank xấu số thì BOOM ăn 1 quả gạch vào đầu, thằng kia tung tăng chạy mất mặc dụ mình nhấn bắn trước khi bị dính đạn =.=
     
  3. GP.Onizuka

    GP.Onizuka The Warrior of Light

    Tham gia ngày:
    27/12/09
    Bài viết:
    2,208
    Nơi ở:
    Ho Chi Minh City
    Câu trả lời là CÓ :)
    Và từ đó cũng dẫn đến 1 số trường hợp như arty nã xong thì chết, nhưng đạn vẫn tiếp tục .... bay và tiễn kẻ xấu số nào đó :D
    -------------
    Tiếp tục về KV-1
    Mình đang tìm thêm về con Kv5 sắp update, nhưng trên Wiki không nói rõ, có thể là mẫu thí nghiệm KV13(tiền thân IS) :-?
    [spoil]Paper Project, armed with a 107 mm Gun.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG][/spoil]
     
    Chỉnh sửa cuối: 16/5/11
  4. lionheart2

    lionheart2 Mario & Luigi

    Tham gia ngày:
    28/7/06
    Bài viết:
    758
    Ô thế mai update patch thì cũng là được thêm mấy con tank bonus nhỉ .
     
  5. GP.Onizuka

    GP.Onizuka The Warrior of Light

    Tham gia ngày:
    27/12/09
    Bài viết:
    2,208
    Nơi ở:
    Ho Chi Minh City
    Chỉ up KV5 + 3 con Arty mới thôi, vẫn chưa có hàng đâu ;))
    ---------------
    @unreal:
    [​IMG]
     
    Chỉnh sửa cuối: 16/5/11
  6. l_nam_trung

    l_nam_trung Youtube Master Race

    Tham gia ngày:
    12/9/10
    Bài viết:
    85
  7. kid901

    kid901 Dragon Quest

    Tham gia ngày:
    2/1/09
    Bài viết:
    1,235
    Nơi ở:
    Hell
    có ai biết từ 9h -->18h utc là mấyt giờ vn ko
     
  8. unreal2005

    unreal2005 The Warrior of Light

    Tham gia ngày:
    29/6/08
    Bài viết:
    2,143
    Nơi ở:
    tp HCM Q.10
    ^
    ^ Đạn Arty thì có rồi nhưng trong trường hợp đạn AP từ xe mình thì sao, có ai xác nhận không (trừ trường hợp mình bắn xe nó đang cháy trước khi mình die)
     
  9. GP.Onizuka

    GP.Onizuka The Warrior of Light

    Tham gia ngày:
    27/12/09
    Bài viết:
    2,208
    Nơi ở:
    Ho Chi Minh City
    Bị rồi nên mới chắc chắn, lần trước cầm jagdpanther chọi nhau với thằng Tiger, 2 thằng last hit cũng lúc rồi nắm tay nhau lên bàn thờ ngắm gà!
     
  10. vietanh797

    vietanh797 †A Faithful Knight† Moderator Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    27/5/05
    Bài viết:
    29,141
    Nơi ở:
    Wibu Kingdom
    2 thằng cùng chết thì mình bị khỏang 6 lần từ khi chơi game này tới giờ
    chuyện khá bt với game FPS mình từng chơi của bọn nước ngoài nên cũng chả thắc mắc trong game này
     
  11. luuhien

    luuhien Youtube Master Race

    Tham gia ngày:
    1/10/07
    Bài viết:
    39
    Nơi ở:
    Hạ Long
    Nguyên nhân là do delay. Khi ping ~ 300ms chẳng hạn, tank mình khai hỏa thì sau cỡ 300ms server mới ghi nhận và tính toán đường đạn. Nếu trong thời gian này đạn địch bay đến nơi thì boom! Sơ tốc đạn trong game xấp xỉ 70% sơ tốc thực tế, thế nên đấu súng càng xa thì càng có cơ hội bóp cò xong dắt tay nhau lên bàn thờ :D
     
  12. bupbechanh

    bupbechanh Dragon Quest

    Tham gia ngày:
    9/1/10
    Bài viết:
    1,472
    Nơi ở:
    HCM
    Có 2 trường hợp mình chơi gặp thấy thế này:
    1. Khi bạn click chuột bắn, đạn chưa bay ra khỏi nòng (chưa thấy khói viên đạn bay ra) mà bị kill thì coi như phát bắn đó ko có tính.
    2. Khi viên đạn bắn ra khỏi nòng mà bị giết thì nếu viên đạn mình bắn trúng vẫn được tính.
     
  13. jimmytong

    jimmytong Legend of Zelda

    Tham gia ngày:
    29/4/05
    Bài viết:
    1,062
    Nơi ở:
    HCM
    Đức từ năm 1871-1945 gọi chung là đế chế Đức, gồm hai đế chế là đế chế thứ hai và đế chế thứ ba. Tên nước là Deutsch Reich, dịch là Germany Empire, nhưng để phân biệt đế chế thứ hai với đế chế thứ ba, người ta mới gọi thêm đế chế thứ ba là Nazi Germany theo tên đảng cầm quyền, và đây là nguồn gốc của tên Đức Quốc Xã. Đây là vấn đề của lịch sử, thế chính trị, xúc phạm gì ở đây? Xe tăng sản xuất trong thời kì đó không gọi là xe tăng của phe Đức Quốc Xã chứ gọi là gì?
     
  14. GP.Onizuka

    GP.Onizuka The Warrior of Light

    Tham gia ngày:
    27/12/09
    Bài viết:
    2,208
    Nơi ở:
    Ho Chi Minh City
    @jimmy: Vấn đề này không nên tranh luận ở đây, muốn biết thêm thì qua bên QSV hoặc HSO sẽ có lời giải đáp, cứ theo lời mod làm :)
     
  15. Ryuna

    Ryuna C O N T R A

    Tham gia ngày:
    10/10/10
    Bài viết:
    1,594
    release note đây :)
    http://game.worldoftanks.com/in_development
    [spoil]Vehicles and balance. General:
    - Added new vehicles: premium heavy Lowe and KV-5, KV-13 and Pz38NA, tier 8 SPGs: Object 261, GW-E serie, T-92.
    - Fixed hitboxes for the following tanks: IS-7, Jagdpanther, Tiger, Tiger II, VK4502, Ferdinand, Jagdtiger, Panther II, M41, T2 Med.
    - Fixed minor inaccuracies in hitboxes of several tanks.
    - Fixed a number of model and texture bugs.
    - Added new gun 3d models to the following tanks: VK4502, Ferdinand, Tiger II, Jagdtiger.
    - Readjusted visibility parameters of all vehicles while standing still and on the move.
    - Readjusted visibility of all guns when firing.
    - Readjusted maximum range of fire for all shells.
    - Readjusted shell velocity for all shells: fixed errors, improved gameplay balance.
    - Introduced detailed damage mechanics for tracks. Reworked durability of tracks and repair time for all vehicles.
    - Increased match-making value for tier 9 medium tanks.



    Combat mechanics:
    - Added extra checkpoints on tank models for more accurate visibility checks.
    - Readjusted visibility calculation for multiple bushes if they are within 15m range away from the vehicle.
    - Engine now catches fire, if is has received certain fixed amount of damage, which is the same for all vehicles. The purpose is to reduce the ability of low-tier automatic guns to cause engine fire.
    - Changed fuel tanks fire mechanics. It catches fire when it is destroyed now. It can’t be put on fire after a regular hit.

    - Changed mechanics of "Fill tanks with CO2" equipment, now it increases durability of fuel tank.
    - Changed firefighting mechanics: fire strength decreases with each second. The exact value differs from vehicle to vehicle and is multiplied by average crew firefighting skill. As soon as fire strength reaches zero (and the vehicle is not destroyed), the fire is put out.
    - Changed effect for credit and gold first aid kits, repair kits and fire extinguishers:
    Credit repair kit will fix 1 chosen damaged module until the end of battle. Gold will repair all currently damaged modules until the end of battle.
    You can put both repair kits on the same tank together.
    First aid kits work similar to repair kits.
    Credit fire extinguisher will extinguish fire immediately after you manually activate it – by pressing its button ingame.
    Gold fire extinguisher will automatically extinguish fire 0.5 seconds after tank catches fire and will reduce chance of catching fire by 10%.
    - "Extra combat rations", "Case of cola", "Chocolate" consumables are now automatically activated at the beginning of the battle.
    - "Removed speed governor" equipment now damages the engine 50% faster.
    - Changed damage mechanics for tracks. You can damage tracks if you hit the leading or the rearmost wheel of the tank. It will be much more difficult to detrack it by hitting middle part of the tank.
    - Reworked vehicle movement system – stucking at vertical surfaces and map borders is nearly eliminated. Reduced chance of getting stuck in terrain objects.
    - Added first version of moving wrecks of destroyed vehicles.
    - Fixed hitboxes of several open top SPGs during a minor contact (ramming) with other vehicles
    - Fixed the condition of getting “Defender” medal. Now it meets the description requirements.
    - Fixed the condition of getting “Reaper” achievement, which wasn’t granted when the tank was destroyed by splash wave or fire.
    - Fixed the condition of getting Fadin's Medal which wasn’t granted when the tank was destroyed by splash wave or fire.
    - Fixed the discrepancy between arcade and sniper reticle, when the tank is positioned on a slope.


    Non-combat mechanics:
    - Added the possibility of dismounting nondemountable equipment ("Rammer", "Coated Optics" and other) for 10 gold. To dismount it, click the module and choose “dismount equipment” option at the end of the dropdown list.
    - Now when leveling the crew (on an elite tank with marked “Rapid crew training”) – bonus experience received for the crew is given to the least experienced crew member. The estimation is based on the general experience (not on the basis of skills percentage); if several crew members have equal values, the first one is chosen.
    - Added the automated ban system for teamkillers.


    Content:
    - Added new maps: Mountain Pass and Prairies.
    - Visually redesigned Pagorki map, map name changed to Mines.
    - Komarin map redesigned from the point of view of gameplay: the amount of bushes is reduced, buildings for cover added to the central island.
    - Corrected a lot of mistakes connected with objects’ disposition, passing ability, getting stuck on most of the maps.
    - Corrected borders and skyboxes’ junctions on some maps.
    - Fixed full-screen effects on Abbey map.
    - For most of the maps the red line marking the edges of the map removed from those places where vehicle is unable to go through (mountains, cliffs, water etc.)
    - Reworked base capture circles. Now they reflect the capture radius precisely.
    - Fixed/redesigned hitboxes for a large number of small objects.
    - Fixed missing objects on Ensk map when rotating the camera.
    - Optimized texture sizes for some objects and buildings.
    - Added some new pieces to the current track list.
    - Fixed some sounds effects for objects.
    - Fixed some sounds effects for shots and explosions.


    Garage Interface:
    - Added the information about the player’s clan to player’s information window.
    - Added the possibility to block voice messages from a player both while a battle and in garage.
    - Added extra statuses displayed while loading.
    Added an option to disable vehicle shaking when shooting/starting/stopping/being hit in a sniper mode. The shaking is enabled on default.
    - Added an option to switch off the display track prints.
    - Added an option to switch off smoke and mud effects.
    - Added advanced voice chat settings: the choice of audio device, connection test and other.
    - Fixed the bug with client’s hangup when joining platoon or tank company when voice chat ports are blocked.
    - Added the adjustable volume suppression of primary sound effects when using voice chat.
    - Added Clan section with its members to the Contacts window.
    - Corrected and updated tips displayed when map is loading.
    - Corrected the message when changing the engine with installed consumable of a different type (e.g. diesel engine and “105 octane gasoline” consumable).
    - Added visual display for “talking” players: training room, platoon and tank company windows, map loading screen.
    - Corrected skybox rendering in garage when it takes long to download.
    - Added possibility to close consequently opened interface windows by pressing "Esc" button.
    - Added “asterix” mark for icons of those vehicles which haven’t received double experience for a day.
    - Reworked old and added new pop-up tips for interface elements in garage.
    - Fixed vehicle overlapping by the elements of a premium hangar (balcony, ladder).
    - Fixed bug with credits counter updating when vehicle comes after the battle.
    - Adjusted the change of equipment weight after it has been mounted on a tank in some cases.
    - Fixed the display of pre-battle waiting queue if the player has relogged in.
    - Fixed the discrepancy in crew family names in additional information window.
    - Fixed the “compression” of crew personal data window in some cases.
    - Added the display of already researched modules for unresearched vehicle.
    - Added the display of the additional statistics for “Mouse Trap” achievement.
    - Fixed the display of counter for “Sharpshooter” achievement.
    - Fixed the display of counter for “Invincible” achievement in the general statistics.
    - Changed default display for tank company and platoon channels of the chat.
    - Added new sound effects for some interface elements.
    - Fixed a lot of minor interface errors.
    - Removed duplicated family names from the respective list.
    - Added pop-up hint for nondemountable modules.
    - Fixed incorrect resolution of Ensk map at loading screen.


    Combat interface:
    - Minimap reworked in flash, as well as the rest of UI. Added the display of different tank classes.
    - The icon of the player’s tank who has killed several allies turns blue.
    - Added in-battle ignore feature. Press Ctrl and RMB click on the player’s nickname to add him to ignore list.
    - Added the display of additional markings above the platooned tanks.
    - Added option to change markings above the tanks: “show the tank’s icon”, “show the tank’s tier”.
    - Added pop-up panel with possible actions when player’s vehicle is destroyed.
    - Improved the battle statistics interface (press "Tab" button in battle).
    - Improved the in-game help window. (press “F1” button in battle).
    - Fixed bug with random appearance of "Panzerwaffe JagdPanther 26%" line in reticle.
    - Improved full-screen stretching for battle chat when typing a lot of spaces in it.
    - Adjusted sticking of the voice chat button during battle with simultaneously opening the chat window.


    System/graphics:
    - Fixed the use of graphics settings presets for some old graphic cards.
    - Improved auto-detect feature for graphics settings.
    - Fixed a lot of rendering errors, increased the efficiency of advanced dynamic shadows.
    - Changed memory allocation for 64-bit operation systems, which should solve the problem of memory leak.
    - Added the limitation for maximum texture quality for 32-bit configurations with 2GB or less of the address space available.
    - Reworked post-effect displayed when player’s vehicle is destroyed.
    - Adjusted the display of server reticle in SPG-mode, in some cases its size was displayed incorrectly.
    - Adjusted the display of track wheels rotation for large distances and low graphic settings.
    - Changed the display of the track prints. For different types of terrain the prints are different.
    - Added the protection against client-side changing the colour, brightness and the time of tracer effects.
    - Adjusted microfreezes and FPS drops while rendering track prints.
    - Fixed some cases with vehicle’s “weird” behavior (vehicle doesn’t move or moves with delays) when the ping is normal and there are no package losses.
    - Saving screenshots is performed by means of a different application stream. It will fix hangups when taking screenshots.
    - Fixed the display of the player’s vehicle when switching from arcade to sniper mode.
    - Adjusted the effect of space “compression” when post-processing is switched on and the camera is rotating sharply.
    - Changed the settings of objects’ rendering check-up.


    ETA - May 2011.

    May 2011

    The launch of international Clan Wars on global map with the following regions available: Europe, Russia up to Siberia, North Africa and Saudi Arabia.



    Vehicle Production

    Tanks planned to be added in Q2 2011:

    * US tank destroyers line (8 vehicles), M46 Patton.
    * German E-series, Pz. VI Tiger (P), VK 4502 (P) Ausf A, M103, Object 252.
    [/spoil]
     
    Chỉnh sửa cuối: 16/5/11
  16. congaimoilon

    congaimoilon Sonic the Hedgehog Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    17/5/05
    Bài viết:
    4,570
    haha, nói ks thì chính ông mới ks 2 con Jt và 704 đấy, ông giết Jt khi tui hit còn 9%, 704 thì 13%, cái con ferdi nói ks là ko đúng, 3 thg bắn 1 lúc, tui ăn đc cái last hit chứ ko canh ăn con đấy. Tui bắn ông do trận trước có thách tui cho ông 1v mà :))
     
  17. jimmytong

    jimmytong Legend of Zelda

    Tham gia ngày:
    29/4/05
    Bài viết:
    1,062
    Nơi ở:
    HCM
    Uh, sắp lên Ferdi chưa ?
     
  18. GP.Onizuka

    GP.Onizuka The Warrior of Light

    Tham gia ngày:
    27/12/09
    Bài viết:
    2,208
    Nơi ở:
    Ho Chi Minh City
    35k ẽp nữa là Etlite con JagdPanther, đang tập trung cho con IS, muốn lên đều 1 lúc :)
    @YouDie: Tui ko phang con JagdTiger thì ông còn ở đó mà bem con Fer với con Oj704 ko? Nếu nói như ông thì tui cũng đâu ks con 704, chạy tới thấy nó và thu tâm xong bắn, phang nó 1 hit trước rồi ông mới phang chứ =)) Mà bướng là tui cho ông treo acc 3 ngày đấy ;;)
     
    Chỉnh sửa cuối: 16/5/11
  19. congaimoilon

    congaimoilon Sonic the Hedgehog Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    17/5/05
    Bài viết:
    4,570
    lol, Jt đã bị bay gun+block = turret rồi, nếu mà ko hư gun thì ông có tới hay ko tui cũng đếm số rồi, và ông có biết là con Jt đấy lẽ ra thuộc về ai ko :)), 704 và Isu thì tui hit trc, hit xog 704 bị mất dấu, nên mới way wa hit tới Isu. Mà thôi cũng chả tranh cãi thêm làm gì, giết thì cũng giết rồi, cãi cũng chả +/- mạng nào. Treo acc à, nếu thích thì cứ report đi, từ sáng nay là đã gặp đủ thứ vớ vẩn âm binh rồi, treo 3 ngày cũng ko có gì wan trọng
     
  20. GP.Onizuka

    GP.Onizuka The Warrior of Light

    Tham gia ngày:
    27/12/09
    Bài viết:
    2,208
    Nơi ở:
    Ho Chi Minh City
    Quỡn tí, ai làm thật đâu mà :))
    Mà ông là T34 hay T32 nhỉ?
     
Trạng thái chủ đề:
Không mở trả lời sau này.

Chia sẻ trang này